Agencja SEM – pierwszy kontakt
Model, w którym firma decyduje się powierzyć część spraw ekspertom zewnętrznym, cieszy się w Polsce coraz większą popularnością. Dotyczy to zwłaszcza różnego typu działań w marketingu internetowym, a przykładem takiej współpracy może być agencja SEM. Czym dokładnie zajmują się tacy specjaliści? Czy do współpracy z agencją SEM musisz przygotowywać się w szczególny sposób? Na jakie efekty możesz liczyć w krótkiej i długiej perspektywie? Wyjaśniamy.
1. Co może dla ciebie zrobić agencja SEM?
2. Agencja SEM – początek współpracy
3. Współpraca skrojona na miarę
Niezależnie od skali prowadzonego przez ciebie biznesu warto zadbać, by agencja SEM mogła poszczycić się doświadczeniem i dobrymi wynikami w prowadzonej działalności. Zwróć uwagę na opinie dotyczące jej pracy i rekomendacje dotychczasowych klientów.
Co może dla ciebie zrobić agencja SEM?
Zacznijmy od wyjaśnienia, jakie dokładnie działania leżą w kompetencjach agencji SEM. Jest to agencja, w kompetencjach której leży planowanie działań z zakresu marketingu internetowego pod kątem wyszukiwarek. Głównym celem jest zwiększenie darmowego i naturalnego ruchu na stronie przez odpowiednie pozycjonowanie stron internetowych i zwiększenie widoczności witryn w wyszukiwarce Google.
Efekt taki osiąga się na różne sposoby. Kluczem do sukcesu jest optymalizacja strony, dbanie o jej responsywność, linkbuilding. Działania te mogą obejmować również konkretne czynności z zakresu content marketingu, gdyż dobrze opracowane treści, uwzględniające słowa kluczowe i wyszukiwania potencjalnych klientów, również wpływają pozytywnie na stopień widoczności strony internetowej.
Agencja SEM – początek współpracy
Do współpracy z agencją SEM nie musisz przygotowywać się w żaden szczególny sposób. Przeciwnie, pierwszym krokiem jest sprawdzenie aktualnej sytuacji – zweryfikowanie działań podejmowanych do tej pory, analiza konkurencji, oszacowanie potencjału. Na tej podstawie agencja może zarekomendować konkretne działania. Może to być naprawdę szeroki zakres działań marketingowych: począwszy od strony technicznej, przez content marketing i działania w mediach społecznościowych, aż po kampanie Google Ads.
Współpraca skrojona na miarę
Czym byłaby strategia bez obrania mierzalnych celów i ustalenia budżetu? Zanim agencja SEM przystąpi do konkretnych działań, dokładnie omówi z tobą dostępne opcje. Pamiętaj, że nie tylko każda branża, ale wręcz każda firma wymaga innego podejścia. To, co sprawdzi się w przypadku określonej marki, niekoniecznie musi być strzałem w dziesiątkę w przypadku innej. Zdecydowanie masz prawo oczekiwań indywidualnych rozwiązań.
– Artykuł sponsorowany