Jak podnieść konkurencyjność podmiotów turystycznych
Certyfikacja uzyskana od autoryzowanego podmiotu to skuteczny element marketingu i narzędzie wspierające przedsiębiorców turystycznych, którzy zmagają się z trudnościami z powodu pandemii, wzrostu kosztów prowadzenia działalności czy skutkami konfliktu w Ukrainie. Certyfikat Dobrych Praktyk Polskiej Organizacji Turystycznej ma pomóc nie tylko w budowaniu dobrych standardów i usług, ale również w podnoszeniu biznesowej konkurencyjności podmiotów działających w sektorze turystycznym.
Dzisiejsi konsumenci uważnie przyglądają się swoim wydatkom, są coraz bardziej wymagający i świadomi, niezależnie od rodzaju zakupionych usług lub produktów. Zanim podejmą decyzję, gdzie wydać swoje pieniądze, dokładnie sprawdzają informacje o ofercie, weryfikują opinie, a przede wszystkim polegają na rekomendacjach. Od przedsiębiorców oczekują też przejrzystości i odpowiedzialności, a ich zaufanie zdobywają te marki, które mogą wykazać się potwierdzonymi certyfikatami wysokiej jakości świadczonych usług lub oferowanych produktów.

Na czym polega Certyfikat Dobrych Praktyk Polskiej Organizacji Turystycznej?
Założeniem projektu certyfikacji jest wsparcie branży turystycznej, która od ponad dwóch lat jest jedną z najbardziej poszkodowanych przez pandemię COVID-19 gałęzi gospodarki. Certyfikacja stanowi także doskonałe narzędzie do promocji przedsiębiorców, którzy świadczą usługi turystyczne najwyższej jakości i zgodnie z obowiązującymi przepisami.

– W pierwszej edycji projektu, realizowanej w 2021 roku, certyfikacji podlegały wyłącznie podmioty turystyczne uczestniczące w programie Polski Bon Turystyczny. W projekcie wzięło udział 2,5 tysiąca przedsiębiorców z całej Polski, a certyfikaty uzyskało 1548 podmiotów, które trafiły do grona liderów odpowiedzialnej i dostosowanej do potrzeb rodzinnego wypoczynku krajowej turystyki. Wśród wyróżnionych obiektów znaleźli się właściciele kwater prywatnych, apartamentów, gestorzy willi i obiektów agroturystycznych, a także hotele, ośrodki wypoczynkowe, ośrodki szkoleniowe oraz organizatorzy turystyki czy biura podróży. Przedsiębiorcy, którzy brali udział w pierwszej edycji projektu, bardzo wysoko ocenili choćby takie narzędzie jak interaktywna mapa, dzięki której turyści mogą odnaleźć wyróżnione certyfikatem obiekty. Certyfikacja tworzy nową jakość w turystyce – z jednej strony promuje obiekty o wysokiej jakości świadczonych usług i podnosi standard krajowej oferty turystycznej, a z drugiej – jest doskonałym, sprawdzonym źródłem informacji dla finalnego odbiorcy – uważa Anna Salamończyk-Mochel, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
Nowa edycja uwzględnia oczekiwania przedsiębiorców
Certyfikat Dobrych Praktyk POT jest kontynuacją pierwszej, pilotażowej edycji projektu – Certyfikacja Podmiotów Turystycznych (CPT), do której włączone zostały programy realizowane przez POT: Obiekt Bezpieczny Higieniczne i Bezpieczny Obiekt MICE. Skierowany jest do przedsiębiorców, organizatorów turystyki oraz organizacji pożytku publicznego, które prowadzą działalność polegającą na świadczeniu usług noclegowych, organizacji imprez turystycznych oraz konferencji, targów i spotkań biznesowych i spełniają założenia jednej z 8 kategorii:
- Polski Bon Turystyczny
- Podróże z dziećmi
- Turystyka bez barier
- Turystyka na obszarach wiejskich
- Turystyka zrównoważona
- Turystyka prozdrowotna
- Obiekt Bezpieczny Higieniczny
- Bezpieczny Obiekt MICE
Głównym działaniem w projekcie jest autocertyfikacja. Podmioty turystyczne, które chcą wziąć w niej udział, muszą zarejestrować się do projektu poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego na stronie certyfikat.pot.gov.pl, wybierając kategorie certyfikacji, w których potwierdzają stosowanie dobrych praktyk w swoich obiektach.
Wyróżnione Certyfikatem Dobrych Praktyk Polskiej Organizacji Turystycznej podmioty nie tylko mogą posługiwać się samym certyfikatem i logo projektu w komunikacji ze swoimi klientami, ale otrzymują także wsparcie POT-u, m.in. w postaci:
- obecności na mapie Podmiotów wyróżnionych Certyfikatem Dobrych Praktyk POT z bezpośrednim przekierowaniem na swoje indywidualne strony,
- promocji w mediach społecznościowych i kampaniach informacyjnych realizowanych przez POT,
- dostępu do materiałów szkoleniowych i konkursów dla przedsiębiorców,
- możliwości udziału w wydarzeniach branżowych organizowanych przez POT lub pod jej patronatem.
Aktualna liczba wszystkich podmiotów zgłoszonych do certyfikacji przekroczyła 2,7 tysiąca a ponad 1800 z nich może pochwalić się już uzyskaniem Certyfikatu Dobrych Praktyk POT. Pełna lista oraz mapa wyróżnionych podmiotów znajdują się na stronie projektu certyfikat.pot.gov.pl
Wypełnij formularz i zgłoś swój obiekt.
Komentarze Facebook