miastoNS
Portal informacyjny | Nowy Sącz

Pierwszy z pociągów dla Małopolski za blisko 250 milionów złotych na testach. Producentem Impulsów 2 nowosądecki Newag

0 1 039

Pierwszy z pociągów elektrycznych Impuls 2 wyprodukowanych dla woj. małopolskiego przez nowosądecki Newag przechodzi testy na torze Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie. Zgodnie z deklaracjami producenta, składy mają trafić do zamawiającego do końca tego roku. Informację o testach pociągu przekazał w czwartek samorządowy przewoźnik Koleje Małopolskie.

 

Czytaj również: Zabił biednego psiaka! Odpowie za znęcanie się i kłusownictwo

 

W czerwcu ub.r. władze regionu podpisały umowę na zakup siedmiu sztuk fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) w wersji czteroczłonowej, przeznaczonych do obsługi połączeń aglomeracyjnych wraz ze świadczeniem kompleksowej usługi serwisowo-utrzymaniowo-naprawczej przez pięć lat. Następnie zamawiający skorzystał z opcji zakładającej dokupienie kolejnych dwóch EZT w takiej samej konfiguracji. Łączna wartości kontraktu to ponad 245 mln zł.

Inwestycja będzie współfinansowana ze środków europejskich w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.

Nowe składy mają wozić pasażerów przede wszystkim na liniach aglomeracyjnych w ramach m.in. Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej (SKA), obsługiwanych przez samorządowego przewoźnika Koleje Małopolskie oraz Polregio.

Produkowane przez Newag EZT Impuls 2 są sztandarowym produktem nowosądeckiej firmy, wywodzącym się z rodziny pojazdów Impuls pierwszej serii. Pociągi należą do najnowocześniejszych tego typu pojazdów szynowych w Polsce. Wyróżniają się funkcjonalnością oraz zastosowaniem zaawansowanych rozwiązań konstrukcyjnych.

Cechą charakterystyczną wszystkich nowych pojazdów dla Małopolski będzie układ przestrzeni pasażerskiej typu metro w środkowych członach, które będą lepiej przystosowane do szybszej wymiany podróżnych w przewozach aglomeracyjnych oraz ułatwią m.in. przewóz rowerów.

Czteroczłonowe składy w podróż mogą zabrać 473 osoby na miejscach siedzących i stojących. Prędkość eksploatacyjna Impulsów wynosi 160 km/h.

Nowosądecki producent dostarczył do tej pory 19 tego typu pojazdów dla województwa małopolskiego.

W sumie samorząd Małopolski posiada 29 nowoczesnych EZT, które są przekazane Kolejom Małopolskim oraz Polregio do obsługi tras kolejowych w regionie.

źródło: PAP
fot.: Dariusz Kapała

 

Komentarze Facebook
Zobacz również

Zostaw odpowiedź