miastoNS
Portal informacyjny | Nowy Sącz

Pozycjonowanie stron dla firm z Krakowa

0 191

Są firmy, które podbić mogą cały świat, kraj, region. I są takie, które nie mają ku temu możliwości ani nawet chęci. Skupiają się na rynku lokalnym, ograniczonym czasem do miasta, czasem do dzielnicy czy wręcz ulicy. One również mogą bardzo sprawnie korzystać z marketingu internetowego, by zwiększać swą sprzedaż i rozpoznawalność.

Pozycjonowanie lokalnego biznesu
To, że firma działa na ryku lokalnym nie oznacza, że nie może używać medium globalnego, czyli internetu, jako kanału reklamowego. Może – ale z odpowiednimi założeniami.

Pozycjonowanie, czyli działanie prowadzące do umieszczenia witryny na wysokich pozycjach wyszukiwania w Google, jest procesem wieloetapowym, skomplikowanym, długotrwałym. Przynajmniej jeśli mówimy o frazach (słowach kluczowych) bardzo ogólnych, mocno konkurencyjnych, dotyczących całego kraju.

W przypadku firm lokalnych efekt pozycjonowania można osiągnąć szybciej, łatwiej i niższym kosztem. Jedną z rzeczy o jaką należy zadbać w czasie tego procesu jest odpowiednie przygotowanie strony. Optymalizacja treści przejawia się m.in. tym, że we wpisach blogowych czy opisach oferty podkreślamy lokalny zasięg działania. Firma prowadząca pozycjonowanie Kraków i okolice mająca jako rynek zbytu, musi o tym wielokrotnie wspominać. Tak przygotować content, by prócz wartości dla użytkowników niosła jasny przekaz dla nich i dla Google – Kraków, małopolska, określona dzielnica. Dzięki temu strona może być wskazana przed Google osobom wyszukującym danego hasła w odniesieniu do konkretnego miasta. Albo nawet bez takowych odniesień, bo te robione są przez wyszukiwarkę samoczynnie, na podstawie miejsca pobytu użytkownika (jeśli włączyliśmy usługi lokalizacji).

Mapy Google
Miejsce pobytu użytkownika (i potencjalnego klienta) może być użyte do znalezienia firmy w ramach usługi Google Maps. To bardzo prosta do uruchomienia, a jednocześnie ciekawa i dająca duże możliwości, usługa. Założenie profilu i utworzenie wizytówki Google jest szybkie i sprawdza się do podania danych adresowych, profilu działalności, lokalizacji, obszaru działalności i podobnych zmiennych. Sama weryfikacja wizytówki przez Google jest już dłuższa, bo zazwyczaj wypada założyć na to około 2 tygodnie. Co zyskujemy? Możliwość wyświetlania wizytówki swojej firmy osobom, poszukującym właśnie naszego zakresu działalności i właśnie w naszej okolicy.

Chociaż dotarcie do klienta wydaje się równie łatwe, to jednak Agencja Webrange Kraków przekonuje, że pozycjonowanie lokalne powinno obejmować również wizytówki w Google Maps. Dzięki niemu może ona wyświetlać się wysoko w wynikach wyszukiwania. Takie działania nie muszą być kosztowne – jak np. optymalizacja wizytówki i jej pozycjonowanie przy małej konkurencji branżowej czy lokalnej. Usługi czy miejsca, w których konkurencja jest duża, jest trudniej wypromować, ale nadal jest to opłacalne, bo generuje przypływ klientów. Zwłaszcza w przypadku, dy zadbamy również o ofertę, obsługę i standardy, które pozwolą nam pozyskiwać od klientów wysokie noty (opinie).

Właśnie Opinie w Mapach Google są – obok lokalizacji – najważniejsze dla użytkowników. Są one przecież wystawiane na podstawie dotychczasowych doznań innych klientów, użytkowników podpisujących się nierzadko imieniem i nazwiskiem, więc biorących odpowiedzialność za swoje słowa. Oczywiście negatywne opinie również się zdarzają, chociaż część z nich pod określonymi warunkami może być usunięta, co też może być rolą agencji obsługującej daną firmę.

Działasz lokalnie czy globalnie? Nieważne. Internet można wykorzystać do promocji i reklamy w każdym przypadku.

 

Komentarze Facebook
Zobacz również

Zostaw odpowiedź