miastoNS
Portal informacyjny | Nowy Sącz

„To nie wiedza, ale sposób w jaki dzieci się uczą, zadecyduje kim będą i jak poradzą sobie w życiu” – dr Paul Epstein

Trwa nabór do Montessori Szkoły Podstawowej „Splot” z oddziałami dwujęzycznymi

0 1 356

Zespół Szkół Społecznych „Splot” z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Jana Karskiego to kameralna szkoła, gdzie razem z dziećmi, rodzicami oraz nauczycielami, tworzona jest prawdziwie domowa, przyjazna atmosfera. Założeniem jest, aby każdy uczeń czuł się ważny i wyjątkowy.

Szkoła Montessori realizuje zadania edukacyjne w oparciu o międzynarodowy program nauczania Marii Montessori, który jest zgodny z podstawą programową Ministerstwa Edukacji i Nauki, wzbogacony o wiele cennych i wartościowych treści edukacyjnych.

„Szczęście dziecka nie jest jedynym celem, do którego dążymy;
chcemy także, by dziecko stawało się budowniczym samego siebie…”
Maria Montessori

Nauka w szkole Montessori znacznie różni się od nauki w szkołach konwencjonalnych. W naszej szkole uczniowie są wolni od ograniczeń, jakie narzuca ich rówieśnikom szkoła konwencjonalna, takich jak: siedzenie w ławkach, rywalizacja, podręczniki. Dzięki metodzie Montessori, umożliwiamy uczniom harmonijny rozwój we wszystkich dziedzinach życia, wzbudzamy w nich entuzjazm do nauki, jednocześnie szanując ich indywidualną dziecięcą wrażliwość i osobistą godność – informuje Angelika Nowak, nauczycielka w szkole.

Kontakt ze szkołą – KLIK

W procesie edukacji montessoriańskiej aktywność jest po stronie dziecka. Planowanie pracy w edukacji Montessori jest bardzo ważne. To dziecko planuje swoją pracę, początkowo pod kierownictwem nauczyciela, stopniowo ucząc się sporządzać tygodniowy plan pracy. Dziecko realizuje plan, a potem ocenia efekty swojej pracy. Nauczyciel towarzyszy uczniowi, wspiera, zachęca, ale nie przejmuje aktywności. Pracując w ten sposób dziecko zdobywa ogromne poczucie własnej wartości, radości z samodzielnego odkrywania nowych rzeczy, ważnych w obecnych czasach metod planowania i organizacji swojej pracy. Dziecko uczy się rozwiązywania problemów, samodzielności, samodyscypliny.

Maria Montessori była nominowana do pokojowej nagrody Nobla, w koncepcji swojej pedagogiki zwracała szczególną uwagę na pokojowe wychowanie dzieci. W szkole Montessori dzieci uczą się działania bez przemocy oraz pokojowego rozwiązywania konfliktów. W czasie prac projektowych trenują bycie przywódcą, a kiedy indziej bycie członkiem zespołu – to całkowite zaprzeczenie wychowania do bezwzględnej rywalizacji.

Uczniowie nie są porównywani, oceniani, nagradzani. Podejmują aktywność dla własnej satysfakcji, czerpią radość z własnych osiągnięć, a nie z porażek innych. Szkoła wspiera adekwatną samoocenę uczniów i ich wewnętrzną motywację.

Dzieci uczą się w grupie trzyrocznikowej, nauka oparta jest przede wszystkim na indywidualnej lub grupowej pracy własnej uczniów. Klasy wielorocznikowe dają dzieciom szansę rozwijania umiejętności według własnego tempa, a nie tempa narzuconego przez grupę rówieśników. Program nauczania może być dostosowany indywidualnie do każdego ucznia. Grupa złożona z dzieci w różnym wieku sprzyja wzajemnej wymianie doświadczeń, inspiruje, zapewnia optymalny rozwój społeczny stanowiąc odwzorowanie naturalnego środowiska społecznego. Taka organizacja nauki daje uczniom możliwość przetrenowania różnych ról społecznych. Dzieci młodsze naturalnie czerpią z obecności dzieci starszych, ale ogromną korzyść wynoszą też dzieci starsze. Możliwość pomocy młodszemu koledze buduje osobowość, wzmacnia wiarę we własne siły, budzi wrażliwość na potrzeby innych.

„Dziecko, które naprawdę pokochało swoje otoczenie i wszystkie żyjące stworzenia, które odkryło radość i entuzjazm w pracy, daje nam powód, by mieć nadzieję… nadzieję na pokój w przyszłości” – Maria Montessori.

Misją szkoły jest wychowanie i edukacja dzieci do wartości, aby w przyszłości były odpowiedzialnymi i świadomymi ludźmi. Tworzymy warunki umożliwiające samodzielny i aktywny rozwój, wzbudzamy i podtrzymujemy entuzjazm do nauki, jednocześnie budując w dzieciach poczucie wartości oparte na adekwatnej samoocenie.

Jak pokazuje doświadczenie placówek Montessori na całym świecie, po zakończeniu edukacji metodą Montessori dzieci są bardzo zorganizowane, kreatywne, znają swoje możliwości, potrafią świetnie planować swoje zadania i je realizować.

 

Komentarze Facebook
Zobacz również

Zostaw odpowiedź