miastoNS
Portal informacyjny | Nowy Sącz

Czy warto zainwestować w SEM?

0 271

To, że warto poświęcić czas i środki na działania SEO, wie praktycznie każdy. Dzięki nim można skutecznie wypromować swoją firmę poprzez generowanie ruchu na stronie www. Wiele osób jednak wciąż zastanawia się, czy jest sens inwestowania również w SEM, a więc marketing internetowy. Czym on tak właściwie jest i jakie może przynieść korzyści?

Czym jest SEM?
SEM, inaczej mówiąc Search Engine Marketing, są to działania mające na celu uzyskanie jak najwyższej pozycji w wynikach organicznych, ale także te, które dotyczą kampanii linków sponsorowanych. Definicję tę najlepiej wyjaśnia równanie: SEM = SEO + PPC. Marketing w wyszukiwarce łączy więc ze sobą optymalizację strony pod kątem wyszukiwarki (SEO) z płatnymi reklamami (często też płatnymi wynikami wyszukiwania) – PPC.

Jakie działania obejmuje SEM
SEM obejmuje szereg przeróżnych działań, które m.in. prowadzą do zwiększenia widoczności strony www i jej reklamowania. Najczęściej należą do nich:

● pozycjonowanie strony
● prowadzenie kampanii Adwords
● optymalizacja strony

Jak jest różnica między SEO a SEM
Podstawową różnicą, jaka występuje między tymi pojęciami, jest fakt, że SEO jest jedynie narzędziem wykorzystywanym przez SEM. Ponadto, SEO dotyczy wyników organicznych (naturalnych), a więc tych bezpłatnych; SEM natomiast wyników płatnych, wyświetlanych jako reklamy. Można więc też stwierdzić, że głównym zadaniem SEM jest reklamowanie strony i zachęcanie internautów do kliknięcia w sponsorowany link, SEO ma jedynie poprawić widoczność witryny w wyszukiwaniach.

Jak rozpocząć przygodę z SEM?
Przed rozpoczęciem działań SEM, warto się do nich odpowiednio przygotować. Po pierwsze, należy określić, jaki jest cel biznesowy działań – na jego podstawie przygotowywana jest strategia SEM. Ponadto, kolejnym krokiem jest zdobycie informacji na temat grupy docelowej, wobec której prowadzone są działania reklamowe. Niezbędnym elementem jest również umiejętny dobór słów kluczowych, na których opiera się cała kampania.
Czy warto postawić na marketing internetowy?

Marketing internetowy staje się coraz popularniejszą metodą promocji firmy. Zmniejsza on ryzyko wahań pozycji strony spowodowanymi zmianami algorytmów Google. Jeśli posiada się odpowiednie środki pieniężne, warto zainwestować w dobrze wykonany SEM, ponieważ nie ma nic skuteczniejszego niż połączenie optymalizacji strony z płatnymi reklamami.

Zalety działań SEM
Zalet działań SEM jest wiele, jednak tą najbardziej przekonującą są szybko widoczne efekty. Ponadto, dzięki doborowi trafnych słów kluczowych, a w rezultacie wysokim pozycjom w wynikach, możliwe jest precyzyjne targetowanie, a więc dotarcie do docelowej grupy odbiorców. Plusem jest także kontrola wydatków, które przeznaczamy na kampanie PPC.

Wady działań SEM
Oczywiście, znajdą się również pewne wady działań SEM. Do podstawowych z pewnością należy fakt, że trzeba je stale monitorować, modyfikować i opłacać – nie jest to jednorazowa promocja. Warto też dodać, że ta forma reklamy staje się coraz bardziej popularna, dlatego stawki w AdWords stale rosną, a co za tym idzie, coraz trudniej jest uzyskać lepszą pozycję.

Monitoruj postępy
Przeprowadzając kampanię SEM, warto podczas jej trwania stale analizować rezultaty. Należy regularnie optymalizować zarówno reklamy Google AdWords, jak i pozycjonowanie strony, ponieważ preferencje internautów ciągle się zmieniają.

Komentarze Facebook
Zobacz również

Zostaw odpowiedź