miastoNS
Portal informacyjny | Nowy Sącz

Fakty i mity o marketingu internetowym. Czy to wciąż się opłaca? [Poradnik]

0 583

Wydaje Ci się, że reklamy konkretnego produktu w internecie po prostu Cię “śledzą”? To nie przypadek. Większość tego, co dzieje się w sieci, to dobrze zaplanowane działania. Na tym właśnie polega marketing internetowy. Jako klient lub przedsiębiorca możesz na takich działaniach sporo skorzystać. Trzeba tylko wiedzieć, co w tym wszystkim jest prawdą, a co kompletnym mitem.

Marketing internetowy co to jest właściwie?
Jaka jest definicja marketingu internetowego? Najprościej będzie skorzystać z wiedzy ekspertów zajmujących się działaniami, jakie obejmuje e-marketing. Jak podają specjaliści na https://www.eactive.pl/blog-o-seo/co-to-jest-marketing-internetowy/, marketing internetowy obejmuje działania, które służyć mają wprowadzeniu produktu na rynek, jego promocji oraz zbudowaniu pozytywnego wizerunku marki. Wszystko to odbywa się w sieci. Skuteczny marketing internetowy powinien wykorzystywać techniki nastawione na długofalowy efekt. Dodatkowo reklama i marketing w internecie muszą obejmować wiele zróżnicowanych działań. Z większością z nich, jak np. z reklamą, mailingiem, czy profilami na serwisach społecznościowych spotykasz się na co dzień.

Narzędzia marketingu internetowego, a także konkretne rodzaje marketingu internetowego pozwalają dotrzeć do odbiorcy i nawiązać z nim dialog. To właśnie marketing w sieci umożliwia Ci wyrażanie opinii na temat danej marki, np. na Facebook’u.

Kluczowe fakty dotyczące marketingu internetowego
Nowoczesny marketing internetowy jest naprawdę skuteczny. Jako klient lub dostawca produktu możesz przekonać się o tym niemal każdego dnia. Fakty mówią same za siebie.

1. Reklamy, które Cię “śledzą”
To, że reklama jakiegoś produktu podąża za Tobą w sieci to nie przypadek. Z pewnością jakiś czas temu odwiedziłeś stronę firmy, która ów produkt dostarcza. Remarketing, bo o nim mowa, stanowi skuteczną formę reklamy, która będzie po prostu wyświetlała się w sieci na określonych stronach. Zdarzyło Ci się trafić na tekst dotyczący produktu? Artykuł promujący firmę, podobnie jak reklama produktu wyświetlana w wykupionych miejscach, to przedsięwzięcia niekosztowne, natomiast bardzo efektywne.

2. Artykuły w sieci, z których dowiadujesz się, jak rozwiązać swój problem
Ciekawy, ekspercki tekst zamieszczany w sieci stanowi dla internauty źródło istotnych informacji, często rozwiązujących konkretny jego problem. Artykuły tego typu często dostarczane są przez firmy, które w ten sposób promują swój produkt. Jak się okazuje – całkiem skutecznie.

3. Obserwujesz influencerów na Instagramie, czytasz bloga i…
…podejmujesz konkretne decyzje zakupowe – jako klient. Jeśli prowadząc firmę, zdecydujesz się np. na współpracę z influencerem, masz szansę zyskać nowe możliwości dotarcia do swoich potencjalnych klientów.
Najczęściej powtarzane mity dotyczące marketingu internetowego

Mitów na temat reklamowania się w internecie nie brakuje. Obalamy najpopularniejsze z nich.

1. Trzeba być obecnym we wszystkich mediach społecznościowych
Skuteczność nowoczesnego marketingu internetowego polega na odpowiednim doborze kanałów dystrybucji treści, z jaką firma chce dotrzeć do potencjalnych klientów. Nie warto ulegać presji zakładając fanpage, gdzie tylko się da, bez zastanowienia się, jakie korzyści to przyniesie. Wnikliwa, profesjonalna analiza może tutaj sporo pomóc.

2. Wszystko powinno “kręcić się” wokół oferty firmy
Odnalezienie balansu pomiędzy reklamą a przekazywaniem wartościowych, interesujących treści to zadanie niełatwe, ale przynoszące zdecydowanie większe korzyści, niż dostarczanie klientom jedynie czegoś na kształt gazetki reklamowej z marketu. Dobry tekst na stronie internetowej, niekoniecznie związany z ofertą firmy, sprawi, że ludzie będą tam częściej zaglądać w poszukiwaniu kolejnych ciekawych treści.

3. Najważniejsza jest ilość komentarzy i zasięg
Zamiast na dużej ilości lajków warto skupić się na budowaniu relacji z grupą odbiorców, która stanowi realną szansę przekształcenia się w grupę klientów.

Komentarze Facebook
Zobacz również

Zostaw odpowiedź