miastoNS
Portal informacyjny | Nowy Sącz

Ghostwriting – na czym polega i jakie daje korzyści?

0 2 123

Ze zjawiskiem ghostwritingu spotykamy się w na polskich rynku dość często, ale nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy – w końcu na tym to polega. Wiele osób woli zatrudnić pisarza-widomo, niż samodzielnie zajmować się pisaniem tekstu, które wbrew pozorom wcale nie jest takie proste, jak może się wydawać. W tym artykule odpowiem na pytanie, na czym polega ghostwriting oraz jakie korzyści daje zleceniodawcy.

Ghostwriting – kim jest ghostwriter?

Ghostwriter jest osobą, która anonimowo tworzy treści, a następnie zrzeka się autorstwa, przypisując je zleceniodawcy. Co to oznacza? Prawdziwy autor jest anonimowy, a tekst zostaje opublikowany pod nazwiskiem osoby powierzającej zlecenie.

Najprościej mówiąc, ghostwriting to zlecanie napisania specjalistycznych tekstów profesjonaliście.

Szczegółowy opis oraz korzyści płynące z ghostwritingu znajdziesz pod tym linkiem:

https://contentwriter.pl/ghostwriting/

Copywriter a ghostwriter – jakie są różnice?

Oba te zawody mają kilka cech wspólnych. Wymagają od osób trudniących się nimi znajomości zasad poprawnej pisowni, dużych pokładów kreatywności, lekkiego pióra, umiejętności szybkiego wyszukiwania informacji, a także dotrzymywania terminów.

Zarówno copywriterzy, jak i ghostwriterzy muszą tworzyć unikalne, profesjonale, wiarygodne i przekonujące teksty oraz dostosowywać język do grupy odbiorców.

Różnica w tych dwóch profesjach polega na tym, że ghostwriter pozostaje anonimowy i zrzeka się autorstwa swojej pracy, natomiast copywriter jest w pełni rozpoznawalny i może zyskać odpowiednią renomę.

Przy podejmowaniu decyzji, kogo wybrać – copywritera czy ghostwritera, warto zastanowić się nad indywidualnymi potrzebami firmy i postawić na specjalistę, który w danej branży będzie bardziej skuteczny.

Jakie treści może tworzyć ghostwriter?

Jego zakres działań obejmuje:

  • książki (np. biografie)
  • artykuły
  • opracowania naukowe
  • przemówienia lub prezentacje
  • prace dyplomowe, magisterskie, licencjackie
  • scenariusze
  • marketing szeptany
  • komentarze na stronie internetowej
    A także wiele, wiele innych.

Jakie są korzyści ze współpracy z ghostwriterem?

Autor-widmo – w zamian za ustalone wynagrodzenie – tworzy treści, z których jego klient czerpie korzyści i niejednokrotnie może liczyć na duży sukces. O jakich korzyściach mowa?

  • oszczędność czasu
  • kreowanie wizerunku eksperta
  • budowanie popularności
  • większe zyski

A dodatkowo zleceniodawca może liczyć na teksty dostosowane do charakteru firmy i grupy odbiorców, pełną anonimowość, przeniesienie praw autorskich, a także może mieć pewność, że zamówione treści będą wysokiej jakości, spójne, unikalne oraz bogate pod kątem słownictwa.

Ghostwriting – podsumowanie

Ghostwriting polega na tworzeniu profesjonalnych treści i zrzekaniu się autorstwa. Korzyści, jakie czerpie klient ze współpracy z ghostwriterem to między innymi: kreowanie pozytywnego wizerunku, oszczędność czasu, budowanie popularności i wzrost zysków. Omówiliśmy także najważniejsze różnice między ghostwriterem a copywriterem. Mamy nadzieję, że ten artykuł rozjaśnił Ci nieco te kwestie.

Komentarze Facebook
Zobacz również

Zostaw odpowiedź