miastoNS
Portal informacyjny | Nowy Sącz

Odchudzanie dla początkujących – jak zacząć?

0 221

Kiedy po raz pierwszy zaczynamy się odchudzać i walczymy o uzyskanie szczupłej sylwetki, to czeka na nas wiele pułapek, które sprawią, że proces ten będzie zdecydowanie utrudniony. Niestety nie łatwo jest walczyć jest o wymarzoną wagę, a podczas diety bardzo trudno jest nam powstrzymać się do podjadania i sięgania po słodkie przekąski. Problemy pojawiają się kiedy udaje nam się osiągnąć cel i szybko wracamy do swoich starych nawyków żywieniowych przez co wracamy do naszej poprzedniej wagi. A przecież nikt nie chce zawitać na swoim cele tkanki tłuszczowej, po udanej diecie. Czas więc dowiedzieć się, jak zacząć się odchudzać.

Jak zdrowo się odchudzać?
Problemem większości z nas jest to, że nie możemy się powstrzymać od jedzenia więcej niż jest nam to potrzebne. Okazuje się, że za duże ilości kalorii nie są przetwarzane przez organizm, jako dodatkowe porcje energii, a zamieniają i gromadzą się, jako tkanka tłuszczowa. Badania wykazały, że do właśnie nadwyżka kalorii w naszej codziennej diecie prowadzi do zwiększenia się masy tłuszczowej ciała. Tak więc jedynym sposobem na walkę z otyłością, jest zastosowanie się do zasad, które pozwolą nam na najedzenie się, ale nie przejedzenie. To właśnie to, że poniżej przedstawione porady zwiększają nasycenie sprawia, że są one tak skuteczne. Możesz również poznać naszą opinie o Green Barley Plus.

Spożywaj więcej chudego mięsa
Chude mięso wbrew pozorom jest bardzo sycące. Tak więc na diecie najlepiej sięgać po kurczaka, indyka, a także mięso z niektórych ryb. Ich spożywanie sprawi, że zmniejszy się u nas uczucie głodu, a dzięki temu znacznie rzadziej najdzie cię ochota na sięgnięcie po bardziej sycące dania, czy słodkie i kaloryczne desery. A to zmniejsza ryzyko zwiększenia masy tłuszczowej ciała. Do obiadu warto dobierać warzywa, które wypełnione są przez pełnowartościowe witaminy i błonnik, a dzięki temu dania zwiększą swoją sytość, a my po ich zjedzeniu nie będziemy mieli ochoty na podjadanie między posiłkami – może Cię przed tym uchronić opinia o African Mango.

Jedzenie poza domem – a odchudzanie
Jedzenie poza domem to punkt w diecie, który może być dla nas zbawieniem, a także może doprowadzić nas do klęski. Tak więc podczas diety należy pamiętać o samokontroli. Do wyjścia na miasto, zwłaszcza na jedzenie nie trzeba długo nikogo namawiać. A bardzo często udaje nam się skłonić do kupienia słodkości, a także wybierania kalorycznych i niezdrowych dań. Warto jednak pamiętać, że na mieście można jeść zdrowo i tanio. Tak więc, zamiast zamawiać ponownie hamburgera lub kaloryczne ciasteczko, to najlepszym rozwiązaniem będzie wybranie sałatki z kurczakiem lub wołowiną. Dobre są również zupy, które są sycące, a jednocześnie nisko kaloryczne.

(Zobacz naszą opinię o member xxl)

Glikogen w organizmie
Jeżeli zwiększysz ilość spalanych tkanek tłuszczowych, a także spalanie glikogenu przed posiłkiem, to zwiększy się prawdopodobieństwo, że spożywane przez ciebie kalorie zamienią się w glikogen, a nie w dodatkową tkankę tłuszczową. To więc oznacza, że możesz zjeść więcej, ale nie zwiększy się masa twojego ciała. Do zmniejszenia poziomu glikogenu w mięśniach, należy rozpocząć treningi. W czasie diety dobrym rozwiązaniem są treningi siłowe, możesz na przykład wykonywać ćwiczenia siłowe w kilku seriach. Pamiętaj, by tego rodzaju treningi odbywały się kilka razy w tygodniu i trwały dłużej niż czterdzieści minut. Dobrym rozwiązaniem są również treningi wytrzymałościowe.

Niskokaloryczne jedzenie
Na początku nie łatwo ci będzie się powstrzymać od podjadania. Pojawić się może nagła potrzeba sięgnięcia po słodką przekąskę, ale możesz się łatwo przed tym uchronić. Dobrym sposobem jest zawsze wybieranie opcji, która jest mniej kaloryczna. Tak więc zamiast kalorycznego, ale małego batonika wybierz sorbet owocowy, który nie tylko jest mniej kaloryczny, ale również zdrowszy. Możesz również nauczyć się przygotowania niskotłuszczowych deserów. Jest wiele przepisów na desery dla osób na diecie. Nie musisz przecież rezygnować z takich przyjemności, nawet jeżeli chcesz zrzucić wagę. Jednak konieczne jest zachowanie zdrowego rozsądku i wybieranie produktów, które nie są wysoko kaloryczne.

Wybieraj coś dla siebie
Nie musisz stosować się do diet, które znajdziesz w internecie lub takich, które polecają twoi znajomi. Odchudzanie u każdego z nas wygląda inaczej i niestety to, co działa u kogoś innego, może okazać się nieskuteczne u ciebie. Na początek ustal więc, jakie masz zapotrzebowanie kaloryczne i staraj się go nie przekraczać przez tydzień. Po tygodniu obniż zapotrzebowanie energetyczne o dwieście kalorii, a dzięki temu organizm nie dozna szoku i szybko przyzwyczai się do zmian w diecie, dzięki czemu rozpocznie się proces wykorzystywania tkanki tłuszczowej, która zostanie spalona, by zwiększyć u ciebie energię na bieżące zadania.

Pamiętaj, że dieta odchudzająca dla każdego powinna być indywidualna. Nie istnieje dieta, która jest doskonała dla każdego z nas. Nie zaleca się również stosowania diet głodówek, ponieważ prowadzą one do wycieńczenia organizmu, a zamiast pomagać schudnąć, mogą doprowadzić do problemów zdrowotnych.

SS, fot. archiwum

Komentarze Facebook
Zobacz również

Zostaw odpowiedź