miastoNS
Portal informacyjny | Nowy Sącz

Okna – pojazdy do transportu okien

0 805

Okna PVC i okna PCV transportuje się pionowo w specjalnych samochodach użytkowych, w których przestrzeni ładunkowej znajduje się specjalna rama do transportu okien. Samo zawieszenie takiego auta to raczej opcja nie wystarczające, jeśli chodzi o ochronę szyb przed uszkodzeniem, czyli ramy okienne często opiera się o jakieś miękkie poduszki wykonane z gumy i które są częścią tej konstrukcji do przewozu okien. Coś w tym stylu to opcja niezbędna, choć spotyka się też specjalne przyczepy, w których przypadku przewozi się okna PVC w pozycji pionowej lub niemal pionowej i nie chodzi tu o to, by za pomocą jednej przyczepki przewieźć więcej okien, tylko o to by dane okna przetrwały transport do klienta.

Dlaczego okien nie przewozi się poziomo i przełożonych kocem?

Okna PCV rzecz jasna można przewozić na typowej skrzyni ładunkowej lub na zwyczajnej przyczepie poprzekładane kocami, ale w tym konkretnym przypadku siły od wstrząsów działają pionowo lub niemal pionowo. Dlatego też wystarczy by jedno okno przesunęła się nieco nad drugim, a róg jednej z ram okiennych zbije szybę w tym drugim oknie. Ze względu na tę przyczynę zaleta transportu okien w pionie, choć to nie wszystko, bo pod ramą okienną musi spoczywać jakaś gumowa poduszka tłumiąca wstrząsy, a same okna muszą być na dokładkę przymocowane pasami mocującymi. wiele znaczy też i to, że kierowca tego auta monterów, który transportuje okna nie może jechać zbyt szybko i raczej powinien omijać te wyjątkowo spore dziury w drodze. Natomiast w przypadku wyjątkowo nędznej nawierzchni kierowca powinien zwolnić, po to by monterzy okien mieli co montować u klientów. Te wytyczne odnośnie transportu okien wydają się być oczywistymi, ale nie dla każdego tak jest, bo transportujący czasami rezygnuje z pasów zabezpieczających ładunek, jeśli z oknami ma przejechać tylko te kilka kilometrów. Problemu nie ma wtedy gdy jedzie wolno po lokalnych drogach gruntowych, ale ryzyko to się raczej nie opłaci w przypadku kilku kilometrów drogi ekspresowej.

Inne wiele mówiące wzmianki.

Transport okien to poza dostosowanym autem dostawczym lub poza specjalną przyczepą także doświadczenie kierowcy. Mowa tu dokładnie o tym, że kierowca transportujący Okna PCV Kraków musi zachować szczególną ostrożność na wyboistej drodze z masą dziur. Pewnym jest też i to, że drogi z silnie zniszczonymi poboczami to także kierowcy, którzy chcą jechać środkiem drogi, po to by nie uszkodzić sobie zawieszenia. Często lepiej zwolnić i zatrzymać się na poboczu z oknami, po to by taka osoba mogła sobie przejechać środkiem kiepskiej drogi, bo egoista zapewne nie zjedzie na pobocze, po to by przepuścić inne auto przewożące okna warte tyle co kilka średnich krajowych pensji. Dlatego samo zabezpieczenie towaru to zdecydowanie za mało, to zabezpieczenie trzeba kontrolować, czyli co jakiś czas sprawdzać napięcie pasów mocujących okna i na dokładkę zwracać uwagę na to, co robią inni kierowcy na drodze. Największym zagrożeniem zdaniem niektórych są młodzi kierowcy, którzy czasami jeżdżą aż zbyt dynamicznie i zmuszają innych uczestników ruchu do ustępowania im miejsca.

Okna PCV w Krakowie: https://novobudowa.pl/

 

Komentarze Facebook
Zobacz również

Zostaw odpowiedź