miastoNS
Portal informacyjny | Nowy Sącz

Prace modernizujące linię 104 nie zwalniają. Szybka kolej w Marcinkowicach [Zdjęcia]

1 1 378

W Marcinkowicach postępują prace przy modernizacji stacji kolejowej. Widać już przejście podziemne i przepusty. Rozbudowany układ torów na stacji pozwoli na mijanie się pociągów jadących w kierunku Limanowej i Nowego Sącza. W połączeniu z realizacją przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. innych zadań objętych Krajowym Programem Kolejowym możliwy będzie dojazd z centrum Krakowa do Zakopanego w czasie 90 – 100 minut, a do Nowego Sącza w czasie około godziny. Linia będzie wykorzystywana również w ruchu dalekobieżnym, co jest szczególnie istotne w kontekście ruchu turystycznego.

Czytaj również: Legendarne połączenie nabiera realnych kształtów! Wbito pierwszą łopatę, wkrótce w godzinkę do Krakowa

Przebudowa trasy kolejowej 104, łączącej Chabówkę z Nowym Sączem, ma na celu zapewnić mieszkańcom regionu wygodne podróże do Krakowa w zaledwie godzinę. Dla ludzi mieszkających w tym obszarze, którzy przez wiele lat cierpieli z powodu braku dogodnych połączeń kolejowych, jest to wyjątkowo ważny moment. W maju 2023 roku PKP PLK podjęło decyzję o zawarciu umów z firmami wykonawczymi, które będą odpowiedzialne za modernizację linii nr 104 pomiędzy Chabówką a Nowym Sączem. Na odcinku od Nowego Sącza do Klęczan, prace realizuje konsorcjum firm Torpol oraz Intop Warszawa, które otrzymało na ten cel budżet w wysokości 780 milionów złotych.

Budowa ścian oporowych w sąsiedztwie stacji w Marcinkowicach widok z lotu ptaka
Budowa ścian oporowych w sąsiedztwie stacji w Marcinkowicach widok z lotu ptaka
Wiertnica wzmacnia podłoże linii kolejowej w Klęczanach widok z lotu ptaka
Widok z lotu ptaka na stację kolejową w Marcinkowicach
Widok z lotu ptaka na stacje kolejową w Marcinkowicach
Widok z lotu ptaka na gotowe konstrukcje mostów kolejowych i drogowych przy potoku Smolnik w Klęczanach. fot. Krzysztof Dzidek, PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Widok z lotu ptaka na gotowe konstrukcje mostów kolejowych i drogowych przy potoku Smolnik w Klęczanach
Widok z lotu ptaka na gotowe konstrukcje mostów kolejowych i drogowych przy potoku Smolnik w Klęczanach
Przejście podziemne na stacji w Marcinkowicach w budowie widok z lotu ptaka

 

 

fot. Krzysztof Dzidek, PKP Polskie Linie Kolejowe SA

 

Komentarze Facebook
Zobacz również
1 komentarz
  1. LucyFere pisze

    W koncu! To „modernizacja” linji a nie jakies pierdupierdu typu roboty przygotowawcze. Dziekuje za precyzje w tytule!
    Jak zacznal przygotowywac grunt pod budowe brakujacego odcinka (geotechnika, kabelki itp itd) – to beda prace zwiazane z przygotowaniem pod nowa linja. Jak na razie to tylko modernizacja starej linji.

    😈😈😈

Zostaw odpowiedź