miastoNS
Portal informacyjny | Nowy Sącz

Eksperci ZUS i NFZ doradzą osobom z niepełnosprawnościami

0 722

We wtorek (13 września) w oddziale ZUS w Nowym Sączu będzie można skorzystać z porad ekspertów Narodowego Funduszu Zdrowia. Natomiast w środę (14 września) ZUS i NFZ organizują wspólny dyżur telefoniczny. Wszystko to w ramach Dni Osób z Niepełnosprawnością w ZUS.

Czytaj również: Ostatnie miesiące programu badań bezpłatnych kolonoskopowych w pełnym znieczuleniu!

Stoisko informacyjne Narodowego Funduszu Zdrowia będzie czynne we wtorek (13 września) w godzinach 10.00 – 13.00 na sali obsługi klienta w oddziale ZUS w Nowym Sączu przy ul. Henryka Sienkiewicza 77.

Doradcy NFZ wyrobią Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ), podpowiedzą jak skorzystać z programu „Profilaktyka 40 Plus”. Będą zachęcać do tworzenia zdrowych jadłospisów z portalem diety.nfz.gov.pl, do aktywowania Internetowego Konta Pacjenta. Będzie również możliwość porozmawiania o bezpłatnych aplikacjach MojeIKP, mojeFizjo+. Osoby zainteresowane dowiedzą się o udogodnieniach dla osób ze szczególnymi potrzebami w salach obsługi klientów NFZ w tym m.in. jak: załatwić sprawę bez wychodzenia z domu przez wideo spotkanie z e-Doradcą NFZ, skorzystać z „cichej godziny” jeśli potrzebujemy spokoju i wyciszenia w trakcie załatwiania sprawy oraz zarezerwować wizytę w NFZ w celu wykonania podstawowych pomiarów w kiosku profilaktycznym.

W kolejnym dniu, czyli w środę 14 września w godz. 10.00 – 12.00 odbędzie się wspólny dyżur telefoniczny ZUS i NFZ:

· ZUS: 500+ świadczenie uzupełniające dla osób niezdolnych do samodzielnej egzystencji, telefon: 18 449 85 45

§ jakie warunki trzeba spełnić, aby otrzymać świadczenie uzupełniające dla osób niezdolnych do samodzielnej egzystencji,

§ jak wypełnić wniosek o świadczenie uzupełniające,

§ jaka jest wysokość świadczenia uzupełniającego.

NFZ: Promocja i profilaktyka zdrowia z NFZ, telefon:12 29 88 385

§ jak skorzystać z programu „Profilaktyka 40 PLUS” i na jakie badania profilaktyczne zgłaszać się regularnie,

§ będzie można porozmawiać o bezpłatnych aplikacjach MojeIKP, mojeFizjo+ i dowiedzieć się o udogodnieniach dla osób ze szczególnymi potrzebami w salach obsługi klientów NFZ, w tym jak: załatwić sprawę bez wychodzenia z domu przez wideo spotkanie z e-Doradcą NFZ, skorzystać z „cichej godziny” i zarezerwować wizytę w NFZ w celu wykonania podstawowych pomiarów w kiosku profilaktycznym.

 

Komentarze Facebook
Zobacz również

Zostaw odpowiedź