miastoNS
Portal informacyjny | Nowy Sącz

Kolejowa rewolucja w Nowym Sączu! Zmiany widać gołym okiem, zobacz postęp prac [Zdjęcia]

0 5 109

Prace na linii kolejowej 104 na odcinku Klęczany – Nowy Sącz idą pełną parą. W trakcie realizacji są także prace między Chabówką, a Rabką Zaryte, wykonawca szykuje się również do robót w Limanowej. W Nowym Sączu aktualnie intensywne roboty budowlane prowadzone są przy budowie nowego mostu kolejowego, budowie wiaduktów na ul. Starowiejskiej, Kościuszki, Asnyka, Szwedzkiej, Lenartowicza, Krakowskiej oraz Kolejowej. Na tych odcinkach ruch samochodowy został wstrzymany. Poniżej prezentujemy najnowszą fotorelację z postępów prac.

Czytaj również: W PROROWERY Nowy Sącz! Rowery z GWARANCJĄ NAJNIŻSZEJ CENY: górskie już od 999 zł a elektryczne od 2 999 zł

W połączeniu z realizacją przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. innych zadań objętych Krajowym Programem Kolejowym możliwy będzie dojazd z centrum Krakowa do Zakopanego w czasie 90 – 100 minut, a do Nowego Sącza w czasie około godziny. Linia będzie wykorzystywana również w ruchu dalekobieżnym, co jest szczególnie istotne w kontekście ruchu turystycznego.

Przebudowa trasy kolejowej 104, łączącej Chabówkę z Nowym Sączem, ma na celu zapewnić mieszkańcom regionu wygodne podróże do Krakowa w zaledwie godzinę. Dla ludzi mieszkających w tym obszarze, którzy przez wiele lat cierpieli z powodu braku dogodnych połączeń kolejowych, jest to wyjątkowo ważny moment. W maju 2023 roku PKP PLK podjęło decyzję o zawarciu umów z firmami wykonawczymi, które będą odpowiedzialne za modernizację linii nr 104 pomiędzy Chabówką a Nowym Sączem. Na odcinku od Nowego Sącza do Klęczan, prace realizuje konsorcjum firm Torpol oraz Intop Warszawa, które otrzymało na ten cel budżet w wysokości 780 milionów złotych.

Modernizacja trasy 104 Chabówka – Nowy Sącz stanowi integralną część ambitnego projektu zarządcy infrastruktury kolejowej. Planowane jest utworzenie nowego połączenia kolejowego pomiędzy Podłężem a Piekiełkiem. Oprócz prac modernizacyjnych i elektryfikacji na 75 km trasy Chabówka – Nowy Sącz, projekt obejmuje również budowę 58 km zupełnie nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną.

Wzmacnianie podłoża w sąsiedztwie ul. Lenartowicza w Nowym Sączu
Widok na Dunajec powstaje tu nowy most kolejowy
Widok z lotu ptaka na plac budowy przy ul. Krakowskiej w Nowym Sączu
Widok z lotu ptaka na plac budowy przy ul. Krakowskiej w Nowym Sączu
Prace ziemne w sąsiedztwie ul. Szwedzkiej i Kościuszki w Nowym Sączu
Prace ziemne w sąsiedztwie ul. Szwedzkiej i Kościuszki w Nowym Sączu
Prace ziemne w sąsiedztwie ul. Szwedzkiej i Kościuszki w Nowym Sączu
Prace przy nowym układzie komunikacyjnym przy ul. Kolejowej
Prace przy wzmacnianiu nasypu kolejowego w centrum Nowego Sącza
Budowa nowego wiaduktu na ul. Węgierskiej w Nowym Sączu widok z lotu ptaka
Prace przy nowym układzie komunikacyjnym przy ul. Kolejowej
Budowa nowego wiaduktu na ul. Węgierskiej w Nowym Sączu widok z lotu ptaka
Budowa nowego wiaduktu na ul. Węgierskiej w Nowym Sączu widok z lotu ptaka
Budowa nowego wiaduktu na ul. Węgierskiej w Nowym Sączu widok z lotu ptaka

Fot. Piotr Hamarnik, PKP Polskie Linie Kolejowe SA

 

Komentarze Facebook
Zobacz również

Zostaw odpowiedź