Rozkopany Nowy Sącz! Kolejowo-drogowa rewolucja trwa [Zdjęcia]
Na ul. Asnyka, Krakowskiej, Kościuszki, Kolejowej i Węgierskiej w Nowym Sączu postępują prace przy modernizacji linii kolejowej w kierunku Chabówki. Przebudowywane są media podziemne, a także powstają elementy nowych obiektów inżynieryjnych. Postępuje również budowa nowego wiaduktu na ul. Węgierskiej. Większy i wyższy obiekt pozwoli na ułożenie szerszych chodników, a pod torami będą mogły przejeżdżać wyższe pojazdy. Będą nowe wiadukty, a tory znajdą się wyżej niż dotychczas. W połączeniu z realizacją przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. innych zadań objętych Krajowym Programem Kolejowym możliwy będzie dojazd z centrum Krakowa do Zakopanego w czasie 90 – 100 minut, a do Nowego Sącza w czasie około godziny. Linia będzie wykorzystywana również w ruchu dalekobieżnym, co jest szczególnie istotne w kontekście ruchu turystycznego.
Czytaj również: Prace modernizujące linię 104 nie zwalniają. Szybka kolej w Marcinkowicach [Zdjęcia]
Przebudowa trasy kolejowej 104, łączącej Chabówkę z Nowym Sączem, ma na celu zapewnić mieszkańcom regionu wygodne podróże do Krakowa w zaledwie godzinę. Dla ludzi mieszkających w tym obszarze, którzy przez wiele lat cierpieli z powodu braku dogodnych połączeń kolejowych, jest to wyjątkowo ważny moment. W maju 2023 roku PKP PLK podjęło decyzję o zawarciu umów z firmami wykonawczymi, które będą odpowiedzialne za modernizację linii nr 104 pomiędzy Chabówką a Nowym Sączem. Na odcinku od Nowego Sącza do Klęczan, prace realizuje konsorcjum firm Torpol oraz Intop Warszawa, które otrzymało na ten cel budżet w wysokości 780 milionów złotych.
Dlaczego na Zielonej nie ma ronda?? Za 10 lat trzeba będzie znów przerabiać?