miastoNS
Portal informacyjny | Nowy Sącz

Kolejny krok w kierunku szybkiego połączenia kolejowego z Krakowem! Są przetargi na elektryfikację

PKP PLK ogłosiły przetargi na podstacje trakcyjne do elektryfikacji linii Chabówka-Nowy Sącz

0 2 170

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetargi na budowę czterech podstacji trakcyjnych, niezbędnych do elektryfikacji linii Chabówka – Nowy Sącz, wchodzącej w skład nowej trasy Podłęże – Piekiełko.

 

Czytaj również: Uwaga kierowcy! III etap zmian organizacji ruchu na A4 w stronę Krakowa

 

Jak wyjaśniła w czwartek Dorota Szalacha z zespołu prasowego PLK, w skład przygotowanego połączenia kolejowego zwanego potocznie „Podłęże – Piekiełko” wchodzi istniejąca trasa nr 104 Chabówka – Nowy Sącz, która zostanie zmodernizowana i zelektryfikowana oraz zupełnie nowy odcinek łączący Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną.

Podstacje trakcyjne – niezbędne do elektryfikacji kolei – będą zbudowane na linii Chabówka – Nowy Sącz (nr 104). Ogłoszone postępowania przetargowe dotyczą opracowania dokumentacji projektowej i wybudowania czterech podstacji trakcyjnych w miejscowościach: Przymłynie, Mszana Dolna, Pisarzowa oraz Limanowa.

„Podstacja trakcyjna to obiekt elektroenergetyczny, zasilany z zewnętrznego systemu, którego podstawowym zadaniem jest zasilanie kolejowej sieci trakcyjnej na określonym odcinku linii” – wyjaśniła przedstawicielka PLK.
Dodała, że cały czas trwają prace w ramach pierwszego etapu inwestycji „Podłęże – Piekiełko”. Opracowywana jest dokumentacja projektowa modernizacji linii kolejowej Chabówka – Nowy Sącz oraz budowy nowej trasy.
Dla linii Chabówka – Nowy Sącz sporządzono dokumentację z prac geologicznych i geotechnicznych.

Przygotowano projekty budowlane dla odcinków Chabówka – Rabka Zaryte, Rabka Zaryte – Mszana Dolna – posterunek odgałęźny Fornale oraz bocznica Klęczany – Nowy Sącz. Opracowywane są projekty wykonawcze dla odcinków Chabówka – Rabka Zaryte i bocznica Klęczany – Nowy Sącz.

Przedsięwzięcie potocznie nazywane „Podłęże – Piekiełko” zakłada wybudowanie 58 km nowej linii kolejowej, która zacznie się we wsi Podłęże w gm. Niepołomice i skieruje na południe. W miejscowości Szczyrzyc linia się rozgałęzi i będzie biec na wschód do miejscowości Tymbark (linia 622) i na zachód do miejscowości Mszana Dolna (linia 623). W tych miejscowościach nowa linia połączy się z istniejącą 75-kilometrową linią Chabówka – Nowy Sącz (linia 104), która zostanie zmodernizowana.

Z analiz wynika, że realizacja projektu „Podłęże – Piekiełko” umożliwi wygodne i bezpieczne podróżowanie na trasie Kraków – Zakopane, w czasie krótszym niż dwie godziny, a na odcinku Kraków Główny – Nowy Sącz, poniżej jednej godziny.

źródło: PAP
fot. PKP 

 

Komentarze Facebook
Zobacz również

Zostaw odpowiedź