miastoNS
Portal informacyjny | Nowy Sącz

Mamy to! Wisi pierwsza wanta na pylonie nowej konstrukcji w Kurowie [Zdjęcia]

0 907

Jak poinformował krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na pylonach mostu na rzece Dunajec w miejscowości Kurów (gm. Chełmiec) powieszona została pierwsza wanta. – No i jest. Pierwsza wanta została zamontowana na pylonie mostu na rz. #Dunajec #DK75 w m. #Kurów od strony m. #NowySącz, po obydwu stronach pomostu – informuje GDDKiA na Twitterze. To kolejny ważny etap prac na nowej konstrukcji. Przypomnijmy, ruch kołowy ma zostać tam uruchomiony już w październiku. Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem.

 

Czytaj również: 330 tys. złotych na renowację ołtarza głównego w Bazylice św. Małgorzaty

 

Realizacja budowy rozpoczęła się w lipcu 2019 r.na drodze krajowej nr 75. Zgodnie z planami inwestycja o wartości ponad 189 mln zł powinna być całkowicie ukończona w kwietniu 2022 roku. 

 

 

 

 

 

Nowy obiekt zastąpi istniejący zbyt wąski most, który został wybudowany w 1943 r. Zaprojektowano go zgodnie z parametrami technicznymi wymaganymi dla drogi klasy GP (główna przyśpieszona). Nowy most powstaje poniżej starego i dłuższy od poprzednika o 200 m. Całkowita jego długość wyniesie 602 metry, szer. 17,18 m, natomiast pylony wznosić będą się na ok. 33,5 m od poziomu terenu.

Most będzie miał po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Ze względu na jego konstrukcję i lokalizację możliwa będzie dobudowa drugiej jezdni z dodatkowym mostem, kiedy zapadanie decyzja o budowie nowej trasy do Nowego Sącza tzw. “sądeczanki”.

W ramach inwestycji na odcinku 2 km zmieniony zostanie przebieg drogi krajowej nr 75: od parkingu w Tęgoborzu do skrzyżowania w Kurowie.

Zgodnie z planami ruch po nowym moście o wartości ponad 189 mln zł powinien zostać puszczony w październiku tego roku. Pozostałe prace będą ukończone w kwietniu 2022 r. Na wykonawcę zadania zostało wybrane w przetargu polsko-węgierskie konsorcjum firm: Banimex i Hodmezovasarhelyi Utepito Korlatolt Felelossegu.

Nowy obiekt zastąpi istniejący most w Kurowie, który został wybudowany w 1943 r. i ma 407,6 m długości. Jest zbyt wąski, ponieważ jego szerokość wynosi tylko 7,5 m, co powoduje, że jezdnia ma sześć metrów szerokości. Stan techniczny starego mostu jest zły.

 

 

źródło: GDDKiA w Krakowie
fot. Eksametr

Komentarze Facebook
Zobacz również

Zostaw odpowiedź