Powstanie 800 metrowy tunel pod Justem? Wspólnymi siłami wybudujemy Sądeczankę?
Wszystkie ręce na pokład. Mocna współpraca polityków w forsowaniu drogi Nowy Sącz - Brzesko. Jest zgoda GDDKiA na tunel
– Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad widzi możliwość modyfikacji projektowanych tras przebiegu drogi ekspresowej Brzesko – Nowy Sącz. Jest możliwość pewnej kompilacji wariantu C oraz wariantu A – poinformowali przedstawiciele Parlamentarnego Zespołu ds. rozwiązań komunikacyjnych w Małopolsce. W posiedzeniu zespołu oraz późniejszej konferencji prasowej uczestniczył Marszałek Witold Kozłowski.
Czytaj również: Budowa nowoczesnego Centrum Krwi rozpoczęta!
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) ustępuje samorządom i nie wyklucza budowy tunelu pod górą Just w powiecie nowosądeckim. Tunel ma być częścią Sądeczanki, czyli planowanej nowej drogi z Brzeska do Nowego Sącza. Samorządy krytykują korytarz proponowany przez GDDKiA i grożą, że zablokują inwestycję jeśli ich żądania nie zostaną spełnione.
Modyfikacja miałaby polegać na zmianie trasy na terenie gminy Łososina Dolna oraz oczekiwanej budowie tunelu pod górą Just. – To bardzo dobra informacja. Potencjalny tunel liczyłby 800 metrów i znacząco skróci dotarcie z Brzeska do Nowego Sącza. Jesteśmy na pewnym etapie procedowania. Są trzy warianty, które są analizowane – poinformował przewodniczący Zespołu, sekretarz stanu ds. polityki europejskiej w Ministerstwie Spraw Zagranicznych Arkadiusz Mularczyk. – To nie jest łatwa inwestycja. Zapewniam, że pilnujemy tej inwestycji jako zespół parlamentarny, ale także przy udziale marszałka województwa Witolda Kozłowskiego – zapewnił wiceminister Mularczyk.
– Do czasu rozpoczęcia inwestycji, cały proces administracyjny jest bezpośrednio związany z instytucjami administracji rządowej. Dziękuję Państwu bardzo za to, że ten zespół został powołany i intensywnie pracuje, ponieważ to jest jedyny sposób na to, aby maksymalnie przyśpieszać te procedury administracyjne. Zarząd województwa od samego początku prowadzi rozmowy z samorządowcami, był organizatorem wielu spotkań w tej sprawie – mówił marszałek Witold Kozłowski i dodał, że budowa drogi Brzesko – Nowy Sącz jest bardzo potrzebna i nie trzeba do tego nikogo przekonywać. Nowe trasy szybkiego ruchu budzą wiele emocji społecznych. Ja jednak jestem optymistą i jestem przekonany, że różne ryzyka i problemy zostaną pokonane i rozpoczniemy realizację tej inwestycji.
W poniedziałkowym spotkaniu Parlamentarnego Zespołu ds. rozwiązań komunikacyjnych w Małopolsce uczestniczyli: wiceminister Arkadiusz Mularczyk, posłowie Urszula Nowogórska, Patryk Wicher, Stanisław Bukowiec oraz Jan Duda, marszałek Witold Kozłowski, wicewojewoda Mateusz Małodziński, a także przedstawiciele instytucji administracji rządowej i samorządowcy.
Źródło i fot.: UMWM
Do jesieni i tak nic z tego. Most w Kurowie skrócił czas dojazdu do Krakowa o ok. 30 sekund, ale jest zjawiskowy. Tunel, po następnnych 8 latach rządów tych panów, doda kolejne 30s i zrobi się 1 min. Cóż, bywało gorzej, a bili brawo.
festiwal obietnic przedwyborczych rozpoczęty, panowie jak zwykle będą malować trupa i udawać, że jest postęp w realizacji, a sądeczanki nie było, nie ma i pewnie nie będzie, temat jak zwykle ucichnie po wyborach i będzie czekał kolejnej kampanii
Zaczeli sezon grilowy! Znowu aromat kielbachy na cala okolice sie rozchodzi 😈
Tak Sądeczanka powstanie. Obiecano nam to 40 lat temu. To na pewno powstanie. Przecież obiecali. I na pewno zrobią. Niektórzy malkontenci krytykują, że nie za ich życia. Ale życie jest ulotne, a ziemia jeszcze miliony lat będzie istniała.
Mamy rycerzyka, mamy piękne obwodnice, mamy drogie ogrodzenie na Plantach, mamy nadmiar mostów, mamy rynek, który tętnił latem życiem, a teraz jest lepiej bo zamiast tego jest fontanna plac zabaw i pomnik. Sądeczanka by nam w głowach przewróciła. Niektórzy mogli by chcieć więcej zarabiać niż u lokalnych krezusów. Poczekamy.