Praca na nowej konstrukcji wre! Pylony mostu pną się do góry, to będzie wspaniała przeprawa [Zdjęcia]
Pylony mostu w Kurowie (gm. Chełmiec) w ciągu drogi krajowej DK75 nad rzeką Dunajec pną się do góry. Zaawansowanie prac w branży inżynierskiej wynosi 81%, a w drogowej 62,2 %. Wykonywane są kolejne warstwy nasypu. Do zakończenia prac pozostało kilka miesięcy.
Czytaj również: Gowin: W przypadku IV fali rząd jest przygotowany, firmy otrzymają wsparcie
Pylony mostu w m. #Kurów #DK75 nad rz. #Dunajec pną się do góry. Zaawansowanie prac w branży inżynierskiej wynosi 81%, a w drogowej 62,2 %. Wykonywane są kolejne warstwy nasypu.@GDDKIA @MI_GOV_PL #Małopolska #NowySącz #Brzesko #Kraków pic.twitter.com/mVJ8fTxmGD
— GDDKIA Kraków (@GDDKiA_Krakow) March 30, 2021
Realizacja budowy rozpoczęła się w lipcu 2019 r.na drodze krajowej nr 75. Zgodnie z planami inwestycja o wartości ponad 189 mln zł powinna być gotowa w kwietniu 2022 roku.
Nowy obiekt zastąpi istniejący zbyt wąski most, który został wybudowany w 1943 r. Zaprojektowano go zgodnie z parametrami technicznymi wymaganymi dla drogi klasy GP (główna przyśpieszona). Nowy most powstaje poniżej starego i dłuższy od poprzednika o 200 m. Całkowita jego długość wyniesie 602 metry, szer. 17,18 m, natomiast pylony wznosić będą się na ok. 33,5 m od poziomu terenu.
Most będzie miał po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Ze względu na jego konstrukcję i lokalizację możliwa będzie dobudowa drugiej jezdni z dodatkowym mostem, kiedy zapadanie decyzja o budowie nowej trasy do Nowego Sącza tzw. “sądeczanki”.
W ramach inwestycji na odcinku 2 km zmieniony zostanie przebieg drogi krajowej nr 75: od parkingu w Tęgoborzu do skrzyżowania w Kurowie.
Zgodnie z planami ruch po nowym moście o wartości ponad 189 mln zł powinien zostać puszczony w październiku tego roku. Pozostałe prace będą ukończone w kwietniu 2022 r. Na wykonawcę zadania zostało wybrane w przetargu polsko-węgierskie konsorcjum firm: Banimex i Hodmezovasarhelyi Utepito Korlatolt Felelossegu.
Nowy obiekt zastąpi istniejący most w Kurowie, który został wybudowany w 1943 r. i ma 407,6 m długości. Jest zbyt wąski, ponieważ jego szerokość wynosi tylko 7,5 m, co powoduje, że jezdnia ma sześć metrów szerokości. Stan techniczny starego mostu jest zły.
źródło: GDDKiA w Krakowie
fot. Piotr Gaborek Fotografia, Eksametr