miastoNS
Portal informacyjny | Nowy Sącz

Praca Wydziału Komunikacji i Transportu ograniczona! Odwołano wizyty petentów

0 1 310

Wydział Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu w związku z zagrożeniem epidemiologicznym, zmienia sposób załatwiania spraw związanych z rejestracją i ewidencją pojazdów, wydawaniem uprawnień do kierowania pojazdami, nadzorem nad ośrodkami szkolenia kierowców, nadzorem zad stacjami kontroli pojazdów oraz transportem drogowym.

 

Czytaj również: Komunikat starosty nowosądeckiego dotyczący pracy
Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu

Od dnia 16 marca 2020 r. do odwołania ogranicza się funkcjonowanie Starostwa Powiatowego poprzez wprowadzenie pracy w trybie wewnętrznym, w sposób wyłączający bezpośrednią obsługę interesantów. Od dnia 16 marca 2020 r. odwołuje się wszystkie wcześniej umówione wizyty w Wydziale Komunikacji i Transportu.

Informacje ogólne dotyczące działania Wydziału Komunikacji i Transportu będą dostępne pod numerem telefonu (18) 41-41-777.

Informacje dotyczące spraw związanych z rejestracją pojazdów:
– 18 41-41-603, 18 41-41-605, 1841-41-606, 1841-41-633, 18 41-41-634,

Informacje dotyczące uprawnień do kierowania pojazdami:
– 18 41-41-607, 1841-41-608,

Informacje dotyczące transportu drogowego:
– 18 41-41-602

Dyrektor Wydziału
– 18 41-41-601,

Dostępność druków:
– prawa jazdy można sprawdzić na stronie https://info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html
– dowodu rejestracyjnego https://info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html

Sprawy w okresie stanu zagrożenia epidemiologicznego będą realizowane drogą pocztową, za pośrednictwem platformowy e-PUAP lub w sposób elektroniczny.

Zawiadomienie o zbyciu lub nabyciu pojazdu
Zawiadomienia o zbyciu pojazdu (sprzedaży) oraz zawiadomienie o nabyciu pojazdu zarejestrowanego na terytorium kraju (zakupu) należy przesyłać za pośrednictwem platformy e-PUAP lub pocztą tradycyjną – przesyłając wniosek RJ-01W (dostępny na stronie wraz kopią dokumentu potwierdzającego zbycie lub nabycie pojazdu np. umowy, faktury).

Uprzejmie prosimy o podawanie numeru telefonu w celu umożliwiania kontaktu urzędnika z właścicielem pojazdu.

W przypadku zawiadomienia o zbyciu pojazdu będącego przedmiotem współwłasności, zawiadomienie może złożyć każdy ze współwłaścicieli, przedkładając pełnomocnictwo albo oświadczenie, że działa za zgodą większości współwłaścicieli (§16 ust. 2 rozporządzenia w sprawie rejestracji i oznaczenia pojazdów).

Organem właściwym do zawiadomienia o zbyciu lub nabyciu jest starosta właściwy ze względu na miejsce zamieszkania właściciela pojazdu.

Wyrejestrowanie pojazdu z uwagi na demontaż
Wniosek o wyrejestrowanie pojazdu z uwagi na demontaż RJ-01W (https://bip.nowosadecki.pl/sprawy__karta_uslug/) można przesłać pocztą tradycyjną wraz z zaświadczeniem o demontażu pojazdu, unieważnionym dowodem rejestracyjnym, kartą pojazdu jeśli była wydana, unieważnionymi tablicami rejestracyjnymi, potwierdzeniem zawarcia polisy OC ważnej na dzień demontażu pojazdu oraz dowodem wpłaty opłaty skarbowej w wysokości 10 zł na konto 

33 1050 1445 1000 0023 5299 0531 ING Bank Śląski S.A. Oddział Nowy Sącz.

Uprzejmie prosimy o podawanie numeru telefonu w celu umożliwiania kontaktu urzędnika z właścicielem pojazdu.

Organem właściwym do rozpatrzenia wniosku jest starosta właściwy ze względu na miejsce ostatniej rejestracji pojazdu. W przypadku gdy nastąpiło przeniesienie prawa własności pojazdu należy dołączyć wszystkie dokumenty potwierdzające ten fakt dołączając do wniosku np. umowy kupna sprzedaży czy faktury.

Opr. Rafał Kmak
fot.: archiwum

Komentarze Facebook
Zobacz również

Zostaw odpowiedź