miastoNS
Portal informacyjny | Nowy Sącz

Pylony w 90% skończone, geokrata umacnia nasypy! Most w Kurowie zadziwia [Zdjęcia]

0 1 925

Prace na budowie mostu na rzece Dunajec w Kurowie (gm. Chełmiec) w ciągu drogi krajowej DK75 aktualnie prowadzone są przy wznoszeniu pylonów. Najbardziej zaawansowana jest budowa pylonu od strony Nowego Sącza, bo w 90% – poinformowała GDDKiA w Krakowie. Kontynuowane są również prace drogowe przy nasypie, po którym kierowcy będą wjeżdżać na most. Skarpy nasypu umacniane są geokratą.

 

Czytaj również: Nowosądecka młodzież pamięta. 230-lecie uchwalenia Konstytucji 3 Maja

 

Wszystkie prace idą zgodnie z planem. Zakończenie inwestycji planowane jest na kwiecień ’22 r. Ruch natomiast ma zostać puszczony na przełomie września i października tego roku.

 

 

 

 

Realizacja budowy rozpoczęła się w lipcu 2019 r.na drodze krajowej nr 75. Zgodnie z planami inwestycja o wartości ponad 189 mln zł powinna być gotowa w kwietniu 2022 roku. 

 

 

Nowy obiekt zastąpi istniejący zbyt wąski most, który został wybudowany w 1943 r. Zaprojektowano go zgodnie z parametrami technicznymi wymaganymi dla drogi klasy GP (główna przyśpieszona). Nowy most powstaje poniżej starego i dłuższy od poprzednika o 200 m. Całkowita jego długość wyniesie 602 metry, szer. 17,18 m, natomiast pylony wznosić będą się na ok. 33,5 m od poziomu terenu.

Most będzie miał po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Ze względu na jego konstrukcję i lokalizację możliwa będzie dobudowa drugiej jezdni z dodatkowym mostem, kiedy zapadanie decyzja o budowie nowej trasy do Nowego Sącza tzw. “sądeczanki”.

W ramach inwestycji na odcinku 2 km zmieniony zostanie przebieg drogi krajowej nr 75: od parkingu w Tęgoborzu do skrzyżowania w Kurowie.

Zgodnie z planami ruch po nowym moście o wartości ponad 189 mln zł powinien zostać puszczony w październiku tego roku. Pozostałe prace będą ukończone w kwietniu 2022 r. Na wykonawcę zadania zostało wybrane w przetargu polsko-węgierskie konsorcjum firm: Banimex i Hodmezovasarhelyi Utepito Korlatolt Felelossegu.

Nowy obiekt zastąpi istniejący most w Kurowie, który został wybudowany w 1943 r. i ma 407,6 m długości. Jest zbyt wąski, ponieważ jego szerokość wynosi tylko 7,5 m, co powoduje, że jezdnia ma sześć metrów szerokości. Stan techniczny starego mostu jest zły.

źródło: GDDKiA w Krakowie
fot. Eksametr

 

Komentarze Facebook
Zobacz również

Zostaw odpowiedź