miastoNS
Portal informacyjny | Nowy Sącz

Wybudują szybką kolej do Krakowa! Ponad MILIARD złotych w przetargach

0 1 859

Polskie Koleje Państwowe wybrało oferentów w dwóch ważnych dla naszego regionu przetargach. PKP wybrało ofertę Budimeksu jako najkorzystniejszą w przetargu na budowę linii kolejowej nr 104 Chabówka – Nowy Sącz – poinformowano w komunikacie spółki. Wartość oferty to 366 mln zł netto. Dodatkowo wybrano również ofertę złożoną przez konsorcjum z udziałem Torpolu została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu organizowanym przez PKP PLK – podał Torpol w komunikacie. Cena w ofercie wynosi ok. 963,95 mln zł brutto.

Czytaj również: Po latach starań wkrótce sprzedaż MMC Brainville

Budimex poinformował, że zadanie obejmuje rozbiórkę, przebudowę, rozbudowę oraz budowę obiektu budowlanego wraz z infrastrukturą techniczną wzdłuż linii kolejowej nr 104 Chabówka – Nowy Sącz i wzdłuż linii kolejowej nr 94 Sucha Beskidzka – Chabówka.

Termin zakończenia inwestycji w zakresie podstawowym został zaplanowany na 24 miesiące od rozpoczęcia robót i zostanie ona objęta 72 miesięcznym okresem gwarancji.

Oferta złożona przez konsorcjum z udziałem Torpolu została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu organizowanym przez PKP PLK – podał Torpol w komunikacie. Cena w ofercie wynosi ok. 963,95 mln zł brutto.Przetarg dotyczy zaprojektowania i wykonania robót dla zadania pn.: “Rozbiórka, przebudowa, rozbudowa i budowa obiektu budowlanego pn.: linia kolejowa nr 104 Chabówka – Nowy Sącz na odc. E”.

Cena oferty złożonej przez spółkę w ramach aukcji wynosi ok. 963,95 mln zł brutto (tj. ok. 783,7 mln zł netto), w tym cena za realizację zakresu podstawowego 951 mln zł brutto (tj. ok. 773,17 mln zł netto). Udział Torpolu w konsorcjum wynosi 70 proc. Termin realizacji zakresu podstawowego inwestycji został określony na 30 miesięcy.

Modernizacja linii nr 104 będzie miała bardzo szeroki zakres: w celu dostosowania parametrów linii do standardów Transeuropejskiej Sieci Transportowej TEN-T zostanie wykonana korekta przebiegu odcinka Tymbark – Nowy Sącz. Konieczna będzie budowa tuneli o łącznej długości ok. 6 km i ok. 2 km estakad. Istniejące dziś obiekty inżynieryjne zostaną przebudowane, a przejazdy – zmodernizowane.

 

źródło: ISBnews
fot.: PKP PLK

 

Komentarze Facebook
Zobacz również

Zostaw odpowiedź