miastoNS
Portal informacyjny | Nowy Sącz

Z prędkością 160 km/h do Krakowa! Rozstrzygnięto pierwsze przetargi

0 1 671

Polskie Koleje Państwowe PKP PLK ogłosiły w lutym przetarg na modernizację torów na Sądecczyźnie. Wszystko to za sprawą mega inwestycji, której zakończenie planowane jest na 2030 rok. Prace dotyczyć będą linii nr 104, łączącej Nowy Sącz z Marcinkowicami, Klęczanami i dalej z Limanową. Dzięki tym pracom już wkrótce do Krakowa dojedziemy w godzinę, z prędkością do 160 km/h. Dzisiaj (29 kwietnia) otworzono koperty z ofertami. Na zadania PKP chciało pierwotnie przeznaczyć 755 mln złotych. Wśród pięciu ofert, które wpłynęły, najtańsza wyceniona jest na… 1 miliard 315 milionów złotych. Po zaktualizowaniu na całość zadania pn.: Modernizacja linii kolejowej nr 104 Chabówka – Nowy Sącz, na odc. Chabówka – Rabka Zaryte – Mszana Dolna oraz Limanowa – Klęczany – Nowy Sącz PKP chce przeznaczyć 2 670 000 000 złotych. Szczegóły tutaj – KLIK.

Czytaj również: Trwają remonty sądeckich ulic. Co nas czeka w najbliższych dniach?

Na trasie między bocznicą w Klęczanach, a Nowym Sączem przebudowana zostanie stacja Marcinkowice oraz przystanki Nowy Sącz Chełmiec i Nowy Sącz Miasto. Wyższe perony oraz nowe przejścia podziemne, winda i dojścia ułatwią podróże oraz pozwolą na lepszy dostęp do kolei osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. Inwestycja obejmuje tory i urządzenia oraz przejazdy kolejowo-drogowe i obiekty inżynieryjne. W Nowym Sączu planowana jest budowa dwóch wiaduktów: przy ul. Kolejowej/Zielonej oraz przy ul. Krakowskiej (os. Helena). Nowe wiadukty zastąpią dwa przejazdy kolejowo-drogowe i zapewnią bezpieczny ruch kolejowy i drogowy oraz usprawnią komunikację w mieście. Wybudowany zostanie również nowy most kolejowy nad Dunajcem.

Oferty, które wpłynęły do przetargu (jedynym kryterium oceny ofert jest cena):

  • Budimex S.A – 1 mld 315 mln. zł brutto
  • ZUE S.A., Mota-Engil i Track Tec Construction – 1 miliard 400 mln. zł
  • Torpol S.A. i Intop Warszawa – 1 miliard 560 mln. zł
  • Strabag – 1 miliard 870 mln. zł,
  • PORR S.A. – Trakcja System – 2 miliardy 100 mln. zł.

Czas na realizację całego zadania wyznaczono na 30 miesięcy od daty podpisania umowy. 

Modernizacja linii nr 104 będzie miała bardzo szeroki zakres: w celu dostosowania parametrów linii do standardów Transeuropejskiej Sieci Transportowej TEN-T zostanie wykonana korekta przebiegu odcinka Tymbark – Nowy Sącz. Konieczna będzie budowa tuneli o łącznej długości ok. 6 km i ok. 2 km estakad. Istniejące dziś obiekty inżynieryjne zostaną przebudowane, a przejazdy – zmodernizowane.

 

Komentarze Facebook
Zobacz również

Zostaw odpowiedź