Zgoda na realizację „łącznika brzeskiego” za 110 mln złotych. To fragment „sądeczanki”
Wojewoda małopolski Łukasz Kmita wydał zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (zrid) dla tzw. łącznika brzeskiego łączącego drogę krajową nr 75 z autostradą A4 w Małopolsce. Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności – wykonawca może przystępować do prac.
Drugi etap tzw. łącznika brzeskiego będzie miał ok. 3 km długości. Jego trasa przebiegać będzie od ronda, które kończy pierwszy etap łącznika Brzesko (oddany do użytku w 2016 r.). Łączy on autostradę A4 z drogą krajową nr 94. Włączenie do istniejącej drogi krajowej nr 75 nastąpi w rejonie ulicy Adama Mickiewicza.
Czytaj również: Za ciepło zapłacimy 30% więcej. MPEC z nowymi taryfami
W listopadzie 2020 r. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na zaprojektowanie i budowę drugiej części tzw. łącznika brzeskiego. Inwestycję realizuje firma Eurovia. Wartość robót to ponad 110 mln zł.
Jak zaznaczył w środę wojewoda Łukasz Kmita, podpisane zezwolenie jest kolejnym krokiem do utworzenia tzw. łącznika brzeskiego. „Realizacja tego zadania jest niezwykle ważna i potrzebna. Budowa zapewni większy komfort życia mieszkańców powiatu brzeskiego” – wskazał.
– Wojewoda małopolski Łukasz Kmita wydał zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (zrid) pn. „Budowa drogi krajowej DK 75 na odcinku Brzesko-Nowy Sącz odc. I – II etap „Łącznika Brzeskiego” (tzw. Sądeczanki) – poinformował w mediach Patryk Wicher, poseł na Sejm RP.
Według wojewody budowa nowej drogi łącznikowej o wysokich parametrach technicznych usprawni ruch, zwiększy bezpieczeństwo, rozładuje spiętrzenia ruchu w godzinach szczytu i pozwoli wyprowadzić ruch tranzytowy z centrum Brzeska.
Powstający tzw. łącznik brzeski – przypomniał wojewoda – jest fragmentem większego układu komunikacyjnego o charakterze ponadlokalnym. Docelowo ma połączyć autostradę A4 z nową drogą do Nowego Sącza, tzw. sądeczanką. Zakończenie budowy łącznika jest planowane w 2023 r.
W ramach inwestycji zaprojektowano m.in.: wiadukt drogowy, dwa mosty drogowe przez rzekę Uszwicę, przepusty drogowe, przejścia dla zwierząt, a także ekrany akustyczne. Inwestycja jest finansowana z Krajowego Funduszu Drogowego.
Według zapowiedzi GDDKiA drugi etap obwodnicy Brzeska, podobnie jak cała przyszła trasa z Brzeska do Nowego Sącza, czyli tzw. sądeczanka, będzie miał parametry drogi głównej o ruchu przyspieszonym.
Źródło: PAP
fot. Patryk Wicher (Facebook) | Małopolska