miastoNS
Portal informacyjny | Nowy Sącz

Ułatwienia dla sprzedawców na rynkach zagranicznych

0 440

Przedsiębiorcy działający w Polsce oraz w innych krajach na terenie UE mogą korzystać z licznych udogodnień podatkowych. W naszym kraju sporym ułatwieniem jest ulga na zwiększenie przychodów ze sprzedaży produktów, czyli tzw. ulga na ekspansję. Dzięki temu rozwój gospodarczy przedsiębiorców jest o wiele dynamiczniejszy niż przed wprowadzeniem systemu ulg podatkowych. Zobacz, jakie ulgi dla e-commerce są najkorzystniejsze z ekonomicznego punktu widzenia.

Kto może skorzystać z ulgi na ekspansję biznesu?

Ten rodzaj ulgi podatkowej przysługuje przede wszystkim przedsiębiorcom, którzy prowadzą pozarolniczą działalność gospodarczą i uzyskują dochody opodatkowane na ogólnych zasadach zgodnie ze skalą podatkową albo podatkiem liniowym. To podstawowe warunki do spełnienia, w ramach których ulga na ekspansję e-commerce jest dostępna dla przedsiębiorców.

Zasady związane z tym ułatwieniem podatkowym są proste. Dzięki temu możesz odliczyć od podstawy opodatkowania koszty, które poniesiesz w ramach rozszerzenia rynków zbytu w kraju oraz za granicą. A zatem ulga na ekspansję uwzględnia odliczenia kosztów uzyskania przychodu, które zostały poniesione w celu podniesienia poziomu przychodów ze sprzedaży np. towarów w ramach handlu wewnątrzwspólnotowego.

Jakie koszty można odliczyć w ramach ulgi na ekspansję e-commerce?

W ramach odliczenia podatkowego, czyli ulgi na ekspansję możesz dokonać odliczenia różnych kosztów, które poniesiesz jako przedsiębiorca. Najważniejsze to:

  • Uczestnictwo w targach branżowych – głównie koszty związane z przygotowaniem miejsca wystawowego, zakupem biletów, a także zakwaterowaniem.
  • Działania promocyjne – wszelkiego rodzaju publikacje prasowe, drukowanie ulotek, a nawet przygotowanie strony www.
  • Przeprowadzenie szkoleń personelu – to również koszty, które zaliczają się do ulgi dla rynku e-commerce.
  • Konsulting – jeśli wynajmujesz usługi firm zewnętrznych i ma to wpływ na strategiczny rozwój biznesu, wtedy zakwalifikujesz te koszty do ulgi na ekspansję.

Jest też wiele innych wydatków zaliczających się do tej ulgi podatkowej np. badania rozwojowe, koszty logistyczne, a także inwestycja w technologiczną infrastrukturę.

Jakich kosztów nie uwzględnia ulga na ekspansję biznesu?

Zgodnie z aktualnymi regulacjami prawnymi ulga na ekspansję biznesu e-commerce nie obejmuje wydatków na:

  • dojazdy służbowym autem do miejsca odbywających się targów,
  • koszty przygotowywania nowych opakowań na produkty,
  • wynagrodzenia pracowników za czas poświęcony na wytworzenie nowych opakowań produktów,
  • szkolenia marketingowo-sprzedażowymi dla pracowników.

Dlaczego warto skorzystać z ulgi na ekspansję? Podsumowanie

Ulga na ekspansję e-commerce to korzystne rozwiązanie podatkowe, szczególnie jeśli chodzi o zachętę przedsiębiorców do inwestowania w rozwój swojego biznesu. Dodatkowe korzyści wynikające ze skorzystania z ulgi podatkowej to:

  • mniejsze koszty podatkowe,
  • wzrost konkurencyjności marki poprzez stały rozwój,
  • poprawa rentowności biznesu.

Pamiętaj, aby podczas korzystania z ulgi na ekspansję na bieżąco monitorować zmiany w przepisach dotyczących np. wymaganej dokumentacji lub rodzaju dochodów kwalifikowanych do ulgi.

Artykuł sponsorowany

 

Komentarze Facebook
Zobacz również

Zostaw odpowiedź