Ułatwienia dla sprzedawców na rynkach zagranicznych
Przedsiębiorcy działający w Polsce oraz w innych krajach na terenie UE mogą korzystać z licznych udogodnień podatkowych. W naszym kraju sporym ułatwieniem jest ulga na zwiększenie przychodów ze sprzedaży produktów, czyli tzw. ulga na ekspansję. Dzięki temu rozwój gospodarczy przedsiębiorców jest o wiele dynamiczniejszy niż przed wprowadzeniem systemu ulg podatkowych. Zobacz, jakie ulgi dla e-commerce są najkorzystniejsze z ekonomicznego punktu widzenia.
Kto może skorzystać z ulgi na ekspansję biznesu?
Ten rodzaj ulgi podatkowej przysługuje przede wszystkim przedsiębiorcom, którzy prowadzą pozarolniczą działalność gospodarczą i uzyskują dochody opodatkowane na ogólnych zasadach zgodnie ze skalą podatkową albo podatkiem liniowym. To podstawowe warunki do spełnienia, w ramach których ulga na ekspansję e-commerce jest dostępna dla przedsiębiorców.
Zasady związane z tym ułatwieniem podatkowym są proste. Dzięki temu możesz odliczyć od podstawy opodatkowania koszty, które poniesiesz w ramach rozszerzenia rynków zbytu w kraju oraz za granicą. A zatem ulga na ekspansję uwzględnia odliczenia kosztów uzyskania przychodu, które zostały poniesione w celu podniesienia poziomu przychodów ze sprzedaży np. towarów w ramach handlu wewnątrzwspólnotowego.
Jakie koszty można odliczyć w ramach ulgi na ekspansję e-commerce?
W ramach odliczenia podatkowego, czyli ulgi na ekspansję możesz dokonać odliczenia różnych kosztów, które poniesiesz jako przedsiębiorca. Najważniejsze to:
- Uczestnictwo w targach branżowych – głównie koszty związane z przygotowaniem miejsca wystawowego, zakupem biletów, a także zakwaterowaniem.
- Działania promocyjne – wszelkiego rodzaju publikacje prasowe, drukowanie ulotek, a nawet przygotowanie strony www.
- Przeprowadzenie szkoleń personelu – to również koszty, które zaliczają się do ulgi dla rynku e-commerce.
- Konsulting – jeśli wynajmujesz usługi firm zewnętrznych i ma to wpływ na strategiczny rozwój biznesu, wtedy zakwalifikujesz te koszty do ulgi na ekspansję.
Jest też wiele innych wydatków zaliczających się do tej ulgi podatkowej np. badania rozwojowe, koszty logistyczne, a także inwestycja w technologiczną infrastrukturę.
Jakich kosztów nie uwzględnia ulga na ekspansję biznesu?
Zgodnie z aktualnymi regulacjami prawnymi ulga na ekspansję biznesu e-commerce nie obejmuje wydatków na:
- dojazdy służbowym autem do miejsca odbywających się targów,
- koszty przygotowywania nowych opakowań na produkty,
- wynagrodzenia pracowników za czas poświęcony na wytworzenie nowych opakowań produktów,
- szkolenia marketingowo-sprzedażowymi dla pracowników.
Dlaczego warto skorzystać z ulgi na ekspansję? Podsumowanie
Ulga na ekspansję e-commerce to korzystne rozwiązanie podatkowe, szczególnie jeśli chodzi o zachętę przedsiębiorców do inwestowania w rozwój swojego biznesu. Dodatkowe korzyści wynikające ze skorzystania z ulgi podatkowej to:
- mniejsze koszty podatkowe,
- wzrost konkurencyjności marki poprzez stały rozwój,
- poprawa rentowności biznesu.
Pamiętaj, aby podczas korzystania z ulgi na ekspansję na bieżąco monitorować zmiany w przepisach dotyczących np. wymaganej dokumentacji lub rodzaju dochodów kwalifikowanych do ulgi.
Artykuł sponsorowany