miastoNS
Portal informacyjny | Nowy Sącz

Sądecki Newag przekazał kolejną hybrydę!

0 649

Kolejna hybryda trafiła dla województwa Zachodniopomorskiego. Najnowszy Impuls2 to ósmy z dwunastu pojazdów, które zostaną przekazane na Pomorze Zachodnie. Ekologiczne i bezpieczne pojazdy wyprodukowane przez NEWAG S.A. mogą przewozić pasażerów na liniach zelektryfikowanych jak i niezelektryfikowanych, dzięki czemu znacząco podnoszą komfort podróży. Dwunapędowe zespoły trakcyjne wyprodukowane przez nowosądecki Newag z powodzeniem kursują po Pomorzu Zachodnim od stycznia 2021 roku.

Czytaj również: Koniec kadencji prezesa Zbigniewa Konieczka. Wybory w Newagu

Dwunapędowe zespoły trakcyjne 36 WEh (o oznaczeniu kolejowym EN63H) obsługują połączenia na trasach częściowo zelektryfikowanych, m.in. Szczecin – Kołobrzeg – Koszalin oraz Szczecin – Szczecinek. Mogą również kursować do portu lotniczego w Goleniowie.

Jak podkreśla samorząd, podwójny napęd to ułatwienie w organizacji przewozów kolejowych, komfort i bezpieczeństwo podróżnych, korzyści dla środowiska. Hybrydy kursują tam, gdzie dotychczas wysyłano tylko spalinówki. Możliwość zmiany źródła zasilania oznacza oszczędność paliwa i ograniczenie emisji zanieczyszczeń.

Jedna „hybryda” na torach to zdaniem UMWP 338 ton dwutlenku węgla mniej rocznie (przy średnim rocznym przebiegu 150.000 km, z czego około 40,7% przypada na odcinki zelektryfikowane). Zmniejszenie emisji tlenku azotu szacuje się na 650 kg. Tlenku węgla – ok. 52 kg. Dzięki możliwości zmiany napędu ze spalinowego na elektryczny – do atmosfery nie trafia ok. 130 kilogramów sadzy HS. Oszczędność paliwa szacuje się na ponad 70 ton.

W Impulsach jest 150 miejsc siedzących (ogółem 302) i przestrzeń do przewozu 10 rowerów. Pojazdy są wyposażone w klimatyzację, internet bezprzewodowy, monitoring, elektroniczny system informacji pasażerskiej, sygnalizację przeciwpożarową, defibrylator, rampy ładunkowe dla wózków. Na wyposażeniu 36WEh znajduje się również defibrylator AED – sprzęt ratujący życie w przypadku nagłego zatrzymania krążenia. Hybrydowy napęd tworzą cztery elektryczne silniki trakcyjne o łącznej mocy 1600 kW zasilane z sieci elektrycznej za pomocą odbieraka prądu oraz jednostka napędowa, składająca się z dwóch silników spalinowych i generatorów prądu, która zasila silniki elektryczne na odcinkach pozbawionych sieci trakcyjnej.

źródło i fot.: Newag

 

Komentarze Facebook
Zobacz również

Zostaw odpowiedź