miastoNS
Portal informacyjny | Nowy Sącz

Klucz do skutecznych tekstów na bloga firmowego

0 411

W dzisiejszym świecie konkurencji o uwagę użytkowników, content marketing staje się nieodłącznym elementem strategii biznesowych. Jednak aby osiągnąć sukces, nie wystarczy jedynie regularnie publikować teksty na blogu firmowym. Kluczem do efektywnego content marketingu jest strategiczne podejście, które obejmuje tworzenie spójnej strategii, planowanie, organizację, oraz wykorzystanie odpowiednich narzędzi. W tym artykule przyjrzymy się, jakie narzędzia mogą być pomocne w procesie tworzenia i zarządzania treściami na stronie internetowej.

Strategia content marketingowa – jakich narzędzi używać do jej przygotowania? 

Tworzenie tekstów na bloga firmowego bez posiadania konkretnej strategii działania nie sprawdza się na dłuższą metę. Trudno ocenić efektywność tworzonego contentu, rozliczyć osoby odpowiedzialne za pisanie artykułów, monitorować trendy ruchu na stronie. Treści na stronie najlepiej rozwijać wg ustalonego planu, a w jego przygotowaniu pomoże nam kalendarz redakcyjny. 

Kalendarz lub harmonogram redakcyjny to nic innego jak zestawienie wszystkich najistotniejszych informacji związanych z prowadzeniem bloga. Listę pomysłów na teksty uzupełniamy o frazy, rozkład nagłówków, osoby odpowiedzialne za redagowanie treści, a następnie dodajemy dane dotyczące wygenerowanego ruchu na stronie, słowa kluczowe, na które tekst jest widoczny, konieczność optymalizacji itd. 

Jaki program sprawdza się w tej roli najlepiej? Można skorzystać z dobrze przygotowanego arkusza kalkulacyjnego albo wyspecjalizowanej aplikacji (airtable.com, contentfly.co, zenkit.com). 

Organizacja redakcji treści – aplikacje, które uporządkują proces redakcyjny 

Nad tekstami na blogu firmowym pracuje wiele osób, a treści często są redagowane przez zewnętrznych copywriterów i redaktorów. Aby nie stracić kontroli nad podziałem obowiązków i nie zgubić żadnego artykułu, należy przemyśleć, gdzie przechowywać content i jak rozdzielać zadania. Poniżej prezentujemy przykładowe aplikacje, z których wsparcia można skorzystać. 

Programy do ticketowania/przydzielania zadań: 

  • Asana, 
  • Trello, 
  • ClickUp. 

Aplikacje do przechowywania treści: 

  • Google Dysk, 
  • Dropbox. 

Programy do produkcji treści 

Pisanie tekstów na bloga firmowego, które zaangażują klientów i zachęcą do dokonania konwersji, to trudne zadanie. Artykuły na poziomie eksperckim muszą w przystępny sposób opisywać kwestie ważne dla użytkowników. Ponadto trzeba przemyśleć dodanie różnych form contentu, odpowiednio wszystko zaplanować i zorganizować. I tu przydają się takie narzędzia jak: 

Narzędzia do generowania pomysłów i poszukiwania inspiracji na teksty blogowe 

  • Programy do keyword research (zostaną omówione niżej), 
  • Google Trends, 
  • AnswerThePublic, 
  • Buzzsumo, 
  • Quora. 

Proces poszukiwania tematów blogowych i narzędzi, które można wykorzystać w tym celu, opisaliśmy kompleksowo w osobnym wpisie (Inspiracje i ciekawe pomysły na teksty na bloga firmowego). Warto przyjrzeć się temu zagadnieniu dogłębnie, ponieważ często widoczność treści zależy od wpasowania się w zyskującą na popularności tematykę interesującą internautów. 

Programy do pisania tekstów 

  • najpopularniejsze edytory tekstowe: Microsoft Word, Open Office, 
  • online’owe edytory tekstowe zintegrowane z dyskiem wirtualnym, np. Dokumenty Google, Word na Dropboxie, 
  • online’owe edytory tekstowe: edtr.pl, calmlywriter.com. 

Edytory online’owe sprawdzają się w przypadku redakcji zdalnych oraz pracy wielu osób nad jednym tekstem. Natomiast w przypadku braku internetu uniemożliwiają pracę. Program do pisania treści nie musi mieć wielu zaawansowanych opcji, które często wręcz rozpraszają twórców. Najlepiej wybrać narzędzie, które potrafimy obsłużyć i które wzmaga naszą produktywność. 

Aplikacje do korekty artykułów blogowych 

  • Language Tool, 
  • Korektor Tekstu (korektortekstu.pl), 
  • ortograf.pl. 

To najlepsze, online’owe i darmowe korektory treści. Nie wykryją wszystkich błędów, które od razu zauważy wprawny korektor, jednak są o wiele bardziej dokładne niż Word lub inny, standardowy edytor tekstowy. 

Duplicate content checkery 

Niestety, nie ma dobrych darmowych programów do duplikacji treści poza wyszukiwarką Google, która jednak pozwala na sprawdzenie niewielkich fragmentów tekstów. Jeśli obawiamy się, że osoby tworzące artykuły blogowe, dokonują plagiatu, warto zainwestować w Copyscape. Ten duplicate content checker przyda się także do okresowego sprawdzania unikalności wpisów. Zawsze istnieje ryzyko kradzieży treści z naszej strony internetowej. 

Programy do tworzenia infografiki 

  • Canva, 
  • Piktochart, 
  • Easily. 

To tylko przykłady aplikacji, które oferują wiele bezpłatnych szablonów i ikon pozwalających relatywnie szybko przygotować ciekawą infografikę

Banki zdjęć i filmów stockowych 

  • Pixabay, 
  • Freepic, 
  • Unsplash. 

To darmowe banki zdjęć, z których można skorzystać, by upiększyć wpis blogowy. Jeśli jednak chcemy wyróżnić się od innych, warto wykupić subskrypcję na platformie oferującej dostęp do płatnych fotografii. Wśród nich znajdziemy unikatową grafikę, przyciągającą uwagę użytkowników. 

  • Coverr, 
  • Videezy, 
  • Mazwai.com. 

Internauci uwielbiają interaktywne elementy, dlatego wzbogacenie artykułów blogowych filmikami to doskonały pomysł na podniesienie atrakcyjności tworzonego contentu. Jeśli nie masz budżetu na super produkcje, wypróbuj wideo np. z darmowych banków stockowych filmów. 

Narzędzia do optymalizacji SEO contentu na blogu firmowym 

Merytoryczne treści pisane z myślą o użytkownikach warto wykorzystać do wzmacniania widoczności serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania. Zastosowanie kilku zasad SEO (https://www.artefakt.pl/pozycjonowanie) podczas tworzenia tekstów oraz ich późniejsza optymalizacja pomogą poprawić efekty pozycjonowania i przyciągnąć klientów z wyszukiwarki. 

Narzędzia do keyword research pomocne w prowadzeniu bloga 

Nie odkryjemy Ameryki, jeśli napiszemy, że do najpopularniejszych narzędzi do analizy słów kluczowych należą: 

  • Planer słów kluczowych od Google, 
  • Ubersuggest, 
  • KWFinder, 
  • Wtyczka Surfer Keywords do przeglądarki Chrome. 

Przegląd fraz związanych z tematem przygotowywanego tekstu najlepiej przeprowadzić przed rozpoczęciem pisania. Wplecenie niektórych słów kluczowych wymaga czasami niezłego nagimnastykowania się i nagięcia zasad językowych, ale dzięki temu można dotrzeć do użytkowników posługujących się „szybkimi” i nie zawsze gramatycznymi zapytaniami. 

Programy do optymalizacji grafiki 

Content to nie tylko tekst – to także grafika, wideo, audio itp. Na blogu firmowym najczęściej wykorzystuje się obrazki lub zdjęcia podrasowujące merytoryczne artykuły. Oprócz podniesienia atrakcyjności wizualnej wpisu pliki png lub jpg doskonale sprawdzają się do wspierania procesu pozycjonowania (tzw. SEO images). Uzupełniając alty słowami kluczowymi, nie zapominajmy o skompresowaniu grafiki. Pomocne programy: 

  • tingyjpg.com, 
  • Optimizilla (imagecompressor.com), 
  • compressjpeg.com. 

A jeśli korzystasz z WordPressa, rozejrzyj się za wtyczką, która po wgraniu obrazka do systemu CMS skompresuje jego rozmiar. 

Wtyczki i narzędzia do ustawiania metaznaczników 

Po napisaniu treści musimy sprawić, aby była ona widoczna w wynikach wyszukiwania na interesujące nas zapytania. Wiele zależy od konkurencji pozycjonującej się na takie same frazy, ale duża część pracy leży także po naszej stronie. Nie zapominajmy o ustawianiu znacznika Title, Descrption, przekierowań (jeśli zmieniamy adresację) i wiele innych. Meta tagi możemy wstawić bezpośrednio w kodzie strony, ale zdecydowanie łatwiejsze jest skorzystanie z wtyczek. 

Do WordPressa polecamy takie rozszerzenia jak: 

  • WordPress SEO by Yoast, 
  • WordPress All in One SEO Pack, 
  • Redirection. 

Jeśli nie jesteś przekonany do zewnętrznych aplikacji, możesz poprosić swojego dewelopera o przygotowanie odpowiednich sekcji w panelu dodawania wpisu, aby ustawiać bezpośrednio przy artykule metaznaczniki.

Narzędzia do pomiaru długości Title i Description 

Przygotowując tytuł i opis strony, nierzadko chcemy, aby pokazywały się w całości w organicznych wynikach wyszukiwania. Trzymanie się określonej liczby znaków (dla Title 55-65 i dla Description 150-165) nie zawsze pozwoli na zmieszczenie się w ramach przestrzeni dostępnej w wyszukiwarce. Tak naprawdę znaczenie ma szerokość przygotowywanych tekstów, która zależy od szerokości użytych liter. 

Symulację naszych opisów i tytułów możemy przeprowadzić za pomocą poniższych narzędzi: 

  • SERP Preview Tool od zeo.org, 
  • SERP Preview Tool od portent.com, 
  • Title Tag Length and Meta Description Length Preview Tool. 

Oczywiście narzędzia do pomiaru długości Title i Description w wynikach wyszukiwania nie zawsze będą w stu procentach wiarygodne – może zdarzyć się tak, że wyszukiwarka Google zupełnie inaczej zaprezentuje przygotowaną przez nas treść. 

Optymalizacja tekstu pod kątem analizy konkurencji 

Teksty publikowane na blogu firmowym, jeśli mają generować ruch organiczny, powinny także uwzględniać to, co już uwzględniają treści zamieszczone przez konkurencję – nasycenie słowami kluczowymi, poruszone kwestie, wyczerpanie tematu itp. Jak porównać swoje artykuły z artykułami innych serwisów? Można „ręcznie” przejrzeć wyniki wyszukiwania albo skorzystać z Surfera SEO. 

Surfer SEO to ostatnio bardzo modna aplikacja, która podrzuca konkretne wskazówki dotyczące optymalizacji treści pod SEO. Dzięki niej dowiemy się, w jakich miejscach (nagłówkach, altach, treści) umieścić frazy, jak często je powtarzać, ile zzs dopisać, aby artykuł rankował wysoko w wyszukiwarce. Surfer czerpie informacje wprost z wyników wyszukiwania, przedstawiając nam średnie i zagregowane dane. 

Narzędzia służące do analizy skuteczności tworzonych treści 

Rozwój treści na stronie musi służyć jakiemuś celowi, którego wyznaczenie pozwala mierzyć skuteczność prowadzonych działań contentowych. Najczęściej rozwój bloga firmowego wiąże się ze zwiększeniem widoczności serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania, pozyskania wartościowego ruchu i doprowadzenia do konwersji. Takie wyznaczniki efektywności możemy przeanalizować za pomocą takich narzędzi jak: 

  • Google Search Console – wskaże, na jakie frazy jesteśmy widoczni w organicznych wynikach wyszukiwania, jaką uzyskujemy pozycję, liczbę kliknięć i wyświetleń, 
  • Google Analytics – zbadamy ruch na naszej stronie, profil naszego użytkownika, sposób poruszania się po witrynie itp., 
  • Senuto/Semstrom – poznamy widoczność naszego serwisu, a także sprawdzimy, jak plasuje się w organicznych wynikach wyszukiwania nasza konkurencja. 

Na rynku dostępnych jest wiele programów; można także za pomocą Google Data Studio stworzyć własne raporty pozwalające na weryfikację prowadzonych działań. Ważne jest to, aby rozwiązanie pokazywało te efekty, na których nam zależy. 

W dzisiejszym dynamicznym środowisku online, skuteczna strategia content marketingowa jest kluczowym elementem budowania marki i pozyskiwania klientów. Wybór odpowiednich narzędzi, takich jak kalendarze redakcyjne, aplikacje do zarządzania treściami, czy narzędzia do optymalizacji SEO, może znacząco ułatwić proces tworzenia i promocji treści. Pamiętajmy, że skuteczna strategia content marketingowa to nie tylko kwestia samego pisania tekstów, ale także analizy danych, optymalizacji treści pod kątem SEO oraz monitorowania wyników. Dzięki właściwemu podejściu i zastosowaniu odpowiednich narzędzi, możem.

– Artykuł sponsorowany

 

Komentarze Facebook
Zobacz również

Zostaw odpowiedź