miastoNS
Portal informacyjny | Nowy Sącz

Prawie 22 mln zł. z funduszu autobusowego na uruchomienie 50 dodatkowych linii

0 3 391

Blisko 22 mln zł otrzyma województwo małopolskie z rządowego tzw. funduszu autobusowego na dofinansowanie przewozów autobusowych. Pozwoli to na uruchomienie 50 dodatkowych linii o łącznej długości prawie 1,7 tys. km. Ich trasy przebiegają przez obszar 78 gmin. Dzięki wsparciu mieszkańcy Nowego Sącza i całej Sądecczyzny dojadą bezpośrednio do Tarnowa oraz Nowego Targu.

Czytaj również: Mamy to! Sandecja Nowy Sącz wygrywa, bramka w 94 minucie na wagę 3 punktów

Umowę potwierdzającą przyznanie dofinansowania podpisali w piątek wojewoda Krzysztof Jan Klęczar i wicemarszałek województwa Łukasz Smółka. Środki otrzymają samorządowe Koleje Małopolskie, które wykonują przewozy autobusowe w ramach Małopolskich Linii Dowozowych.

Wojewoda podkreślił, że transport autobusowy cieszy się niezmiernie od lat bardzo dużym zainteresowaniem na terenie województwa małopolskiego.

„Mieszkańcy całej Małopolski artykułowali też wielokrotnie, że w kwestii rozwoju transportu kołowego potrzebne są nowe inicjatywy” – wskazał Klęczar i uściślił, że dodatkowe środki z funduszu autobusowego pozwolą na otwarcie i utrzymanie dodatkowych linii, które przysłużą się do poprawy życia mieszańców.

„Są to linie planowane, których zasadność ekonomiczna i społeczna jest potwierdzona” – wskazał wojewoda. Zapowiedział, że w ostatnim czasie zostało wygospodarowane kolejne 4 mln zł, które także będzie przeznaczone na wsparcie transportu autobusowego – konkurs dla samorządów na te środki ruszy niebawem.

Wicemarszałek Łukasz Smółka przypomniał, że większość z 50 linii, które otrzymały dofinansowanie, zostało już uruchomionych i z powodzeniem wozi pasażerów. „Są one dobrze oceniane przez mieszkańców” – ocenił Smółka.

Najdłuższa z linii, które otrzymały wsparcie, ma długość 98 km. Przebiega ona na trasie Tarnów – Gorlice – Wysowa Zdrój. Obsługuje tym samym teren 11 gmin. Druga pod względem długości jest linia Nowy Sącz – Ochotnica – Nowy Targ – liczy 73 km długości.

Jak przypomniano, są to kolejne środki, które uzupełniają bilans naboru na 2024 r. w ramach funduszu autobusowego do Małopolski. Wcześniejsze dofinansowanie dla 73 zadań pozwoliło na zawarcie umów umożliwiających uruchomienie 278 linii autobusowych.

Dodatkowe 50 linii dla Małopolan

Blisko 22 mln zł to kolejne środki, które uzupełniają bilans naboru na 2024 r. w ramach Funduszu Autobusowego dla Małopolski. Wcześniejsze dofinansowanie dla 73 zadań pozwoliło na zawarcie umów umożliwiających uruchomienie 278 linii autobusowych, a łączna kwota dofinansowań dla małopolskich samorządów na rok 2024 sięgnęła 69 mln zł.

  1. Kraków – Myślenice – długość 38 km,
  2. Wieliczka – Świątniki Górne – Myślenice – długość 36 km,
  3. Bochnia – Nowy Wiśnicz – Limanowa – długość 42 km,
  4. Bochnia – Szczurowa – długość 36 km,
  5. Brzesko – Wietrzychowice – długość 49 km,
  6. Wieliczka – Gdów – Łapanów – długość 29 km
  7. Proszowice – Nowe Brzesko – Podłęże – długość 38 km,
  8. Wieliczka – Raciborsko – Dobczyce – długość 19 km,
  9. Wieliczka – Dobczyce – Wiśniowa – Dobra – Limanowa – długość 63 km
  10. Olkusz – Przeginia – długość 11 km,
  11. Olkusz – Gorenice – Krzeszowice – długość 22 km,
  12. Myślenice – Wiśniowa – Mszana Dolna – długość 39 km,
  13. Myślenice – Wiśniowa – Mszana Dolna – Poręba Koninki – długość 49 km,
  14. Olkusz – Trzyciąż – Skała – Kraków – długość 72 km,
  15. Olkusz – Sułoszowa – Skała – Kraków – długość 46km,
  16. Spytkowice – Czernichów – Kraków – długość 48 km,
  17. Bukowina Tatrzańska – Zakopane – Chochołów – długość 39 km,
  18. Wieliczka – Zakliczyn – Myślenice – długość 26 km,
  19. Wieliczka – Dobczyce – Szczyrzyc – długość 43 km,
  20. Wieliczka – Książnice – Siedlec długość 28 km,
  21. Bochnia – Lipnica Murowana – Iwkowa – długość 46 km,
  22. Nowy Sącz – Ochotnica – Nowy Targ – długość 73 km,
  23. Nowy Sącz – Zakliczyn – Tarnów – długość 70 km,
  24. Smolice – Zator – Łowiczki – Gierałtowice – Andrychów – długość 29 km,
  25. Tarnów – Zbylitowska Góra – Tarnów Mościce – długość 13 km,
  26. Tarnów – Gorlice – Wysowa Zdrój – długość 98 km,
  27. Tarnów – Brzesko – Bochnia – długość 62 km,
  28. Tarnów – Zawada – długość 8 km,
  29. Tarnów – Łękawka – długość 13 km,
  30. Tarnów – Zgłobice – Koszyce Małe – Tarnów – długość 25 km,
  31. Tarnów – Koszyce Małe – Zgłobice – Tarnów- długość 25 km,
  32. Tarnów – Świebodzin – długość 10 km,
  33. Tarnów – Szczepanowice – długość 12 km,
  34. Tarnów – Zgłobice Hotel Dunajec – Szczepanowice – długość 13 km,
  35. Tarnów – Lichwin – długość 23 km,
  36. Tarnów – Jodłówka Wałki – długość 17 km,
  37. Tarnów – Jodłówka Wałki p. Szpic – długość 20 km,
  38. Tarnów – Jodłówka Wałki p. Polmark – długość 18 km,
  39. Tarnów – Jodłówka Wałki – długość 17 km,
  40. Tarnów – Brzozówka – Zaczarnie – długość 16 km,
  41. Tarnów – Śmigno – Lisia Góra – Kobierzyn – Łukowa – długość 25 km,
  42. Tarnów – Lisia Góra – Nowe Żukowice – Nowa Jastrząbka – długość 26 km,
  43. Proszowice – Nowe Brzesko – Igołomia – Kraków Czyżyny – długość 39 km,
  44. Ryglice – Skrzyszów – Tarnów – długość 26 km,
  45. Śmigno – Pawęzów – Tarnów – długość 15 km,
  46. Nowy Targ – Jurgów – długość 26 km,
  47. Kalwaria Zebrzydowska – Skawina – długość 22 km,
  48. Baczyn – Liszki – Kraków – długość 32 km,
  49. Proszowice – Igołomia – Podłęże – Chobot – długość 49 km,
  50. Olkusz – Przeginia – Kraków – długość 45 km.

Źródło: PAP
autor: Rafał Grzyb

 

Komentarze Facebook
Zobacz również

Zostaw odpowiedź