miastoNS
Portal informacyjny | Nowy Sącz

Praca wre! Pogoda dopisuje, na naszych oczach powstają nowe mosty linii kolejowej nr 104

0 4 164

Poniżej prezentujemy kilka zdjęć postępów prac w Klęczanach (gm. Chełmiec). Budowany tam jest m.in. most kolejowy, nowy most drogowy i nowa droga do kamieniołomu. Modernizowany odcinek to fragment trasy nr 104 Chabówka – Nowy Sącz (wchodzącego w skład połączenie Podłęże – Piekiełko). W połączeniu z realizacją przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. innych zadań objętych Krajowym Programem Kolejowym możliwy będzie dojazd z centrum Krakowa do Zakopanego w czasie 90 – 100 minut, a do Nowego Sącza w czasie około godziny. Linia będzie wykorzystywana również w ruchu dalekobieżnym, co jest szczególnie istotne w kontekście ruchu turystycznego.

Czytaj również: Fantastyczna muzyka w wykonaniu Orkiestry Straży Granicznej. Już jutro koncert w Marcinkowicach

Przebudowa trasy kolejowej 104, łączącej Chabówkę z Nowym Sączem, ma na celu zapewnić mieszkańcom regionu wygodne podróże do Krakowa w zaledwie godzinę. Dla ludzi mieszkających w tym obszarze, którzy przez wiele lat cierpieli z powodu braku dogodnych połączeń kolejowych, jest to wyjątkowo ważny moment. W maju 2023 roku PKP PLK podjęło decyzję o zawarciu umów z firmami wykonawczymi, które będą odpowiedzialne za modernizację linii nr 104 pomiędzy Chabówką a Nowym Sączem. Na odcinku od Nowego Sącza do Klęczan, prace realizuje konsorcjum firm Torpol oraz Intop Warszawa, które otrzymało na ten cel budżet w wysokości 780 milionów złotych.

Modernizacja trasy 104 Chabówka – Nowy Sącz stanowi integralną część ambitnego projektu zarządcy infrastruktury kolejowej. Planowane jest utworzenie nowego połączenia kolejowego pomiędzy Podłężem a Piekiełkiem. Oprócz prac modernizacyjnych i elektryfikacji na 75 km trasy Chabówka – Nowy Sącz, projekt obejmuje również budowę 58 km zupełnie nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną.

Budowa wiaduktu drogowego nad linią kolejową 104 w Klęczanach, widok z lotu ptaka, fot. Piotr Hamarnik
Budowa mostu kolejowego nad potokiem Smolnik w Klęczanach, widok z lotu ptaka, fot. Piotr Hamarnik (4)

Budowa mostu kolejowego nad potokiem Smolnik w Klęczanach, widok z lotu ptaka, fot. Piotr Hamarnik (3)
Budowa mostu kolejowego nad potokiem Smolnik w Klęczanach, widok z lotu ptaka, fot. Piotr Hamarnik (2)

Budowa mostu kolejowego nad potokiem Smolnik w Klęczanach, widok z lotu ptaka, fot. Piotr Hamarnik (1)
Budowa mostu drogowego nad potokiem Smolnik w Klęczanach, widok z lotu ptaka, fot. Piotr Hamarnik (2)
Budowa mostu drogowego nad potokiem Smolnik w Klęczanach, widok z lotu ptaka, fot. Piotr Hamarnik (1)
Budowa mostu drogowego nad potokiem Smolnik w Klęczanach, fot. Piotr Hamarnik

Fot. Piotr Hamarnik, PKP Polskie Linie Kolejowe SA

 

Komentarze Facebook
Zobacz również

Zostaw odpowiedź