miastoNS
Portal informacyjny | Nowy Sącz

Podróż za milion lajków

0 2 971

W czasie kiedy turystyka odczuwa skutki kryzysu, rosną liczby odwiedzin portali internetowych i zaangażowanie użytkowników mediów elektronicznych. To dobra okazja do zbudowania wizerunku swojej marki w sieci i przygotowanie się na powrót ruchu turystycznego.

 

Czytaj również: Poświęcają swój wolny czas na wspieranie innych

 

Bez względu na to, jaki jest twój stosunek do technologii, mediów cyfrowych i społecznościowych, liczy się to, co myślą i czego oczekują twoi potencjalni klienci. A ci różnią się od siebie, szukają miejsc i ofert dostosowanych do indywidualnych potrzeb. Wybierając miejsca na rodzinne wyjazdy poszukują obiektów bezpiecznych, oferujących dodatkowe atrakcje, przeżycia i doświadczenia. Nowe pokolenie turystów charakteryzuje też większa częstotliwość odbywania krótszych, weekendowych wypadów niezależnie od sezonu, gotowość do częstszych najmów krótkoterminowych i szerokie wykorzystanie nowych technologii zarówno na etapie planowania, jak i samej podróży. Tak zwani instagramowi turyści szukają unikalnych miejsc, przy wyborze celów podróży kierują się rekomendacjami influencerów, znajomych i przyjaciół, a później wykorzystują media społecznościowe do dzielenia się wrażeniami. Jednocześnie korzystają z urządzeń mobilnych i aplikacji do organizowania i rezerwacji podróży. Umiejętne wykorzystanie nowoczesnych technologii i mediów społecznościowych przy stosunkowo niewielkich nakładach może pomóc w poznaniu preferencji potencjalnych klientów oraz budowaniu przewagi konkurencyjnej. To ważny obszar do zagospodarowania, bowiem poziom wykorzystania przez polskich przedsiębiorców np. mediów społecznościowych jest wciąż niższy niż w państwach Unii Europejskiej. Nie mówiąc już o wykorzystywaniu przez przedsiębiorstwa turystyczne danych i technologii cyfrowych do celów analitycznych i marketingowych, które należy do najniższych w Europie – zaledwie 5% polskich firm działających w sektorze zakwaterowania i gastronomii przeprowadziło do tej pory jakąkolwiek analizę typu big data, a 7% z nich korzystało z płatnych usług obliczeń w chmurze (dane OECD, 2020).

 

 

Jesteśmy w tym razem
Jednym z najważniejszych aspektów, które obecna sytuacja bardzo wyraźnie pokazała jest fakt, że turystyka stanowi system ściśle powiązanych zależności – przewoźnicy, organizatorzy wycieczek, miejsca noclegowe, obiekty kulturalne i rekreacyjne są częścią tego co sprawia, że podróż staje się doświadczeniem. Kiedy ruch turystyczny nadal jest mocno ograniczony, wykorzystanie czasu na przygotowanie się do jego ożywienia, zadbanie o bazę nowych partnerów i klientów oraz zbudowanie z nimi relacji jest wyrazem świadomego i dojrzałego podejścia do biznesu. Technologie umożliwiają szybkie pozyskiwanie danych o preferencjach konsumentów i dostosowanie oferty do ich potrzeb, pozwalają informować o ofercie, pośredniczyć w procesie rezerwacji i prowadzić efektywne, także partnerskie działania marketingowe.

Obecność w sieci powinna znaleźć się na długiej liście zadań, które są teraz ważne dla zapewnienia bezpieczeństwa i przetrwania biznesu w branży turystycznej. Ograniczenie możliwości podróżowania zwiększyło potrzebę utrzymywania kontaktów społecznych, które obecnie najmocniej rozwijają się w Internecie. Google, Facebook, Instagram, Twitter – to tu są twoi goście, którzy oczekują, że twoja marka zapewni im w przyszłości możliwość bezpiecznego podróżowania. O komunikację ze swoimi klientami musisz dbać przez cały czas. Tym, czego klienci oczekują obecnie jest nie tylko zapewnienie poczucia bezpieczeństwa, ale też nowej wiedzy czy rozrywki, które pomagają zachować pozytywne nastawienie. Utrzymuj z nimi kontakt, informuj, wspieraj, angażuj i buduj więź, dzięki czemu będą o tobie pamiętać, planując przyszłe podróże.

 

 

Bądź gotowy i daj się znaleźć
Istnieje niezliczona ilość rozwiązań dostosowanych do różnych potrzeb i możliwości, formy prowadzonej działalności, sezonu, czy regionu. Które z nich są w dobie obecnego kryzysu najważniejsze i jakie działania możesz podjąć już dzisiaj?

  1. Określ swoją strategię działania i przygotuj plan komunikacji – nawet jeśli będzie się zmieniał stwórz bazę, którą możesz modyfikować w zależności od sytuacji.
  2. Uaktualnij swoją stronę internetową i kanały społecznościowe o nowe godziny i wszelkie zmiany w twojej obecnej działalności.
  3. Dodaj proste wyskakujące okienko do swojej strony internetowej i przypnij post na górze strony na Facebooku, aby nowe informacje były łatwo dostępne dla odbiorców.
  4. Upewnij się, że nowe godziny lub informacje kontaktowe znajdują się w wielu widocznych miejscach na twojej stronie internetowej i w mediach społecznościowych.
  5. Sprawdź swój profil w Google Moja Firma i dokonaj zmian w miarę potrzeb.
  6. Aktualizuj wszystkie swoje dane i oferty w bazach obiektów turystycznych – zacznij od wpisania się lub zaktualizowania danych w bazie przedsiębiorców przyjmujących płatności Bonem Turystycznym w PUE ZUS.
  7. Bądź zaufanym źródłem informacji dla podróżnychśledź na bieżąco ważne dla nich informacje, dziel się szczegółami dotyczącymi otwartych w okolicy obiektów i atrakcji, udostępniaj je na swojej stronie i w mediach społecznościowych.
  8. Utrzymuj regularną komunikację swojej marki –  bądź widoczny dla swoich klientów i dbaj o ich zaangażowanie – możesz publikować treści i zdjęcia dotyczące twojego  obiektu, ale też okolicy i regionu. Zaproś swoich gości do dzielenia się własnymi zdjęciami, wspomnieniami, planami podróży.
  9. Dziel się treściami – przy odrobinie kreatywności możesz dzielić się ciekawostkami z całego świata dotyczącymi bieżącej sytuacji czy obowiązujących zasad bezpieczeństwa. Ale również linkami do transmisji online ciekawych wydarzeń kulturalnych, wirtualnego zwiedzania muzeów czy okolicy.
  10. Twórz partnerstwa – zadbaj o relacje i współpracę z partnerami: lokalnymi przewoźnikami, organizatorami wycieczek i atrakcji czy instytucjami kultury. Wymieniaj się informacjami, stwórzcie plan wzajemnej promocji aby wspierać się nawzajem.
  11. Pytaj – dowiedz się co jest ważne dla twoich gości, czego oczekują, co możesz dla nich zrobić i jakiej oferty oczekują aby do ciebie wrócić.
  12. Bądź gotowy na lepsze czasy – już teraz przygotuj plan komunikacji na optymistyczny scenariusz. Kiedy obostrzenia zostaną zniesione będziesz mieć gotową strategię i narzędzia do szybkiego działania. Zaplanuj kilka dodatkowych postów i e-maili do swoich klientów.
  13. Nie rezygnuj z reklam – jeśli musisz zmniejszyć wydatki na marketing, rozważ utrzymanie najmniej kosztownej formy np. Google Ads lub reklam na profilach społecznościowych z możliwością anulowania w dowolnym momencie.
  14. Upewnij się, że Twoja obecność w sieci jest spójna.

Chcesz wiedzieć więcej? Obserwuj nas na Facebooku i Instagramie, gdzie pojawią się informacje o szkoleniach i webinariach dla przedsiębiorców!

fot. POT

 

Komentarze Facebook
Zobacz również

Zostaw odpowiedź