miastoNS
Portal informacyjny | Nowy Sącz

Pierwsza dwusystemowa lokomotywa Dragon 2 na testach homologacyjnych [Nagranie]

0 1 096

Rozpoczęły się testy homologacyjne pierwszej dwusystemowej lokomotywy Dragon 2 wyprodukowanej przez nowosądecki Newag na zamówienie PKP Cargo. W sumie przewoźnik zamówił 24 lokomotywy dwusystemowe, czyli przystosowane do jazd w kraju oraz w Czechach i Słowacji.

 

Czytaj również: Gut-Mostowy, Głuc, Michałowski, Baziak – nowe władze struktur „Porozumienia”

 

Jak poinformował Newag we wtorek, najnowsza lokomotywa Dragon 2 jest już w Żmigrodzie (przejazd w filmie poniżej), gdzie znajduje się tor testowy Instytutu Kolejnictwa. Prowadzone są tam testy homologacyjne pojazdu.

Zgodnie z umową zawartą we wrześniu ubiegłego roku sądecki producent zobowiązał się dostarczyć 31 lokomotyw dla PKP Cargo. Siedem z nich będzie posiadało moduł dojazdowy, zaś 24 pojazdy będą dwunapięciowe, przystosowane do jazd w Czechach i Słowacji, gdzie jest inne napięcie trakcyjne. Zgodnie z planami Dragony 2 zostaną tam homologowane. Wartość kontraktu, który ma zostać zrealizowany w latach 2019-2022 wynosi ponad 518,9 mln zł netto. 

 

 

Przełomowy dla nowosądeckiego producenta pojazd ma być dopuszczony do ruchu międzynarodowego. 

24 lokomotywy w wersji dwunapięciowej mają być dostarczane w 2021 i 2022 roku (po 12 sztuk). Dragony będą wyposażone w systemy zasilania 3 kV DC i 25 kV 50 Hz AC. W ramach umowy przewidziano dostawy oprogramowania oraz licencji niezbędnych do obsługi lokomotywy, zestawu fabrycznie nowych części zamiennych i podzespołów wchodzących w skład tzw. zestawu antyawaryjnego, oraz szkolenia i autoryzację personelu PKP Cargo w zakresie utrzymania i eksploatacji lokomotyw.

Dragon 2 to pierwsza w Europie 6-osiowa lokomotywa elektryczna, w pełni zgodna z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI 2014) wyposażona w ETCS poziom 2. Jej przeznaczeniem jest prowadzenie ciężkich składów towarowych. Jak podkreślają przedstawiciele spółki, pojazd został zaprojektowany przez polskich inżynierów i w pełni wyprodukowany w kraju. 78 proc. komponentów użytych do budowy tej lokomotywy pochodzi od polskich producentów.

źródło: PAP | newag | rynekkolejowy.pl

 

Komentarze Facebook
Zobacz również

Zostaw odpowiedź