miastoNS
Portal informacyjny | Nowy Sącz

Podatek medialny bez szans? Jest stanowisko koalicjanta

0 1 143

W ostatnich dniach tematem nr 1 jest podatek, który w zamiarze ma zobowiązać koncerny medialne do płacenia dodatkowych podatków. Sprawa wydała się być przesądzona, jednak koalicjant – ugrupowanie Porozumienie wydał dzisiaj oświadczenie, które jednoznacznie skazuje inicjatywę na porażkę. Poinformował o tym Tomasz Michałowski – sądeczanin mocno zaangażowany w działalność koalicjanta partii rządzącej.

 

Czytaj również: Gowin o luzowaniu obostrzeń: “Walczymy o restauracje”

 

Wiele wskazuje na to, że projekt ustawy wprowadzający podatek od mediów trafi do kosza. Oświadczenie zarządu Porozumienia Jarosława Gowina – koalicjanta PiS – wskazuje, że partia ta nie poprze projektu w obecnym brzmieniu. O sytuacji w rządzie wypowiedział się nowosądeczanin Tomasz Michałowski, szef gabinetu politycznego w ministerstwie Rozwoju, Pracy i Technologii. – Zarząd jednomyślnie był przeciwko tej ustawie, która w tym kształcie jest nie do przyjęcia – informuje na swoim FB Michałowski.

 

 

Porozumienie Jarosława Gowina nie widzi możliwości poparcia projektu ustawy o podatku od reklam w zaproponowanym kształcie – czytamy w stanowisku Porozumienia po piątkowym posiedzeniu prezydium partii. – Porozumienie Jarosława Gowina popiera również poszukiwanie i wdrażanie rozwiązań, które pozwolą na zwiększanie przychodów Narodowego Funduszu Zdrowia, Narodowego Funduszu Ochrony Zabytków oraz utworzenie Funduszu Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów. Podkreślamy jednak, że należy to robić, minimalizując negatywne skutki wzrostu obciążeń dla polskich przedsiębiorców – czytamy dalej.

To oznacza, że Porozumienie sprzeciwia się nowej daninie, przynajmniej dopóki zapisy projektu ustawy wprowadzające nowy podatek nie ulegną zmianie.

Źródło: FB

fot. KPRM

 

Komentarze Facebook
Zobacz również

Zostaw odpowiedź