Poseł Wicher: Pozwolenia i pieniądze są! Wkrótce rusza budowa legendarnego połączenia kolejowego
Minister Andrzej Adamczyk właśnie podpisał umowę z Centrum Unijnych Projektów Transportowych o bezzwrotne finansowanie zadania „Modernizacja linii kolejowej Chabówka – Nowy Sącz, na odc. Chabówka – Mszana Dolna oraz Limanowa – Klęczany -Nowy Sącz”. Jak informuje poseł na Sejm RP Patryk Wicher pozwolenia na budowę oraz pieniądze są zabezpieczone. Inwestycja w infrastrukturę pochłonie 3 miliardy 900 milionów złotych. Wkrótce wystartują prace w terenie!
Czytaj również: MRiPS Marlena Maląg odwiedziła Nowy Sącz. Intensywny dzień wspólnie z posłem Wichrem
Umowa podpisana z Centrum Unijnych Projektów Transportowych gwarantuje dofinansowanie inwestycji w wysokości ponad 3,9 mld zł w ramach środków Krajowego Planu Odbudowy (100% dofinasowania). To krok dla rozpoczęcia robót budowlanych na linii nr 104 Chabówka – Nowy Sącz. PLK SA planują niebawem podpisane umów z wykonawcami na realizację prac na odcinkach: Chabówka – Rabka Zaryte i Klęczany – Nowy Sącz. Na odcinku między bocznicą w Klęczanach a Nowym Sączem przebudowana zostanie stacja Marcinkowice oraz przystanki Nowy Sącz Chełmiec i Nowy Sącz Miasto. Wyższe perony oraz nowe przejścia podziemne, winda i dojścia ułatwią podróże oraz pozwolą na lepszy dostęp do kolei wszystkim podróżnym.
Modernizacja trasy nr 104 Chabówka – Nowy Sącz to część większego przedsięwzięcia zarządcy infrastruktury kolejowej. Przygotowywane jest połączenie kolejowe Podłęże – Piekiełko, które oprócz modernizacji i elektryfikacji 75 km trasy Chabówka – Nowy Sącz, obejmuje budowę 58 km nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną.
W bieżącym roku ogłoszono także przetargi na modernizację odcinków Rabka Zaryte – Mszana Dolna oraz Limanowa – bocznica Klęczany. Zakres podstawowy w ogłoszonych przetargach planowany jest do finansowania ze środków Krajowego Planu Odbudowy.
Modernizacja linii nr 104 będzie miała bardzo szeroki zakres: w celu dostosowania parametrów linii do standardów Transeuropejskiej Sieci Transportowej TEN-T zostanie wykonana korekta przebiegu odcinka Tymbark – Nowy Sącz. Konieczna będzie budowa tuneli o łącznej długości ok. 6 km i ok. 2 km estakad. Istniejące dziś obiekty inżynieryjne zostaną przebudowane, a przejazdy – zmodernizowane.
źródło i fot. PKP
Prawdziwych posłów poznaje się po tym jak kończą. Tutaj mowy o końcu nie ma. Wszystko bedzie, ino ze kiedysi – czyli w terminie powszechnie uznawanym w polityce.
Komentarz został usunięty. Nękanie, hejt, drwina
Oj, ta okropna Unia ! 😈
Trzeba sie cieszyć i bić brawo. Szkoda,że nie ma już wśród nas pomysłodawcy tej inwestycji pana Koguta.
W końcu ktoś kto działa, łączy a nie dzieli. Super info