miastoNS
Portal informacyjny | Nowy Sącz

Poseł Wicher: Pozwolenia i pieniądze są! Wkrótce rusza budowa legendarnego połączenia kolejowego

5 7 210

Minister Andrzej Adamczyk właśnie podpisał umowę z Centrum Unijnych Projektów Transportowych o bezzwrotne finansowanie zadania „Modernizacja linii kolejowej Chabówka – Nowy Sącz, na odc. Chabówka – Mszana Dolna oraz Limanowa – Klęczany -Nowy Sącz”. Jak informuje poseł na Sejm RP Patryk Wicher pozwolenia na budowę oraz pieniądze są zabezpieczone. Inwestycja w infrastrukturę pochłonie 3 miliardy 900 milionów złotych. Wkrótce wystartują prace w terenie! 

Czytaj również: MRiPS Marlena Maląg odwiedziła Nowy Sącz. Intensywny dzień wspólnie z posłem Wichrem

Poseł Patryk Wicher podczas konferencji w Warszawie

Umowa podpisana z Centrum Unijnych Projektów Transportowych gwarantuje dofinansowanie inwestycji w wysokości ponad 3,9 mld zł w ramach środków Krajowego Planu Odbudowy (100% dofinasowania). To krok dla rozpoczęcia robót budowlanych na linii nr 104 Chabówka – Nowy Sącz. PLK SA planują niebawem podpisane umów z wykonawcami na realizację prac na odcinkach: Chabówka – Rabka Zaryte i Klęczany – Nowy Sącz. Na odcinku między bocznicą w Klęczanach a Nowym Sączem przebudowana zostanie stacja Marcinkowice oraz przystanki Nowy Sącz Chełmiec i Nowy Sącz Miasto. Wyższe perony oraz nowe przejścia podziemne, winda i dojścia ułatwią podróże oraz pozwolą na lepszy dostęp do kolei wszystkim podróżnym.

Modernizacja trasy nr 104 Chabówka – Nowy Sącz to część większego przedsięwzięcia zarządcy infrastruktury kolejowej. Przygotowywane jest połączenie kolejowe Podłęże – Piekiełko, które oprócz modernizacji i elektryfikacji 75 km trasy Chabówka – Nowy Sącz, obejmuje budowę 58 km nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną.

W bieżącym roku ogłoszono także przetargi na modernizację odcinków Rabka Zaryte – Mszana Dolna oraz Limanowa – bocznica Klęczany. Zakres podstawowy w ogłoszonych przetargach planowany jest do finansowania ze środków Krajowego Planu Odbudowy.

 

Czas dojazdu z Nowego Sącza do Krakowa ma wynosić docelowo godzinę

Modernizacja linii nr 104 będzie miała bardzo szeroki zakres: w celu dostosowania parametrów linii do standardów Transeuropejskiej Sieci Transportowej TEN-T zostanie wykonana korekta przebiegu odcinka Tymbark – Nowy Sącz. Konieczna będzie budowa tuneli o łącznej długości ok. 6 km i ok. 2 km estakad. Istniejące dziś obiekty inżynieryjne zostaną przebudowane, a przejazdy – zmodernizowane.

 

źródło i fot. PKP 

 

Komentarze Facebook
Zobacz również
5 Komentarze
  1. Bogdan pisze

    Prawdziwych posłów poznaje się po tym jak kończą. Tutaj mowy o końcu nie ma. Wszystko bedzie, ino ze kiedysi – czyli w terminie powszechnie uznawanym w polityce.

  2. Wicher pisze

    Komentarz został usunięty. Nękanie, hejt, drwina

  3. Lucy Fere pisze

    Oj, ta okropna Unia ! 😈

  4. Marek pisze

    Trzeba sie cieszyć i bić brawo. Szkoda,że nie ma już wśród nas pomysłodawcy tej inwestycji pana Koguta.

  5. Antoni pisze

    W końcu ktoś kto działa, łączy a nie dzieli. Super info

Zostaw odpowiedź