miastoNS
Portal informacyjny | Nowy Sącz

Nad Kamienicą powstanie ścieżka biegowo-rowerowa

0 1 093

W Nowym Sączu nad rzeką Kamienica ma powstać ścieżka biegowo-rowerowa, która ma połączyć obiekty sportowo-rekreacyjne i stworzyć układ tras komunikacyjnych wzdłuż Kamienicy i Dunajca. Docelowo ścieżka ma zostać połączona z trasą EuroVelo, a jednym z obiektów przy ścieżce ma być otwarte kąpielisko z lokalem gastronomicznym.

 

Czytaj również: Będzie kąpielisko za ponad 30 mln w Nowym Sączu? [Wizualizacje]

 

Planowana ścieżka biegowo-rowerowa nad Kamienicą ma połączyć obiekty sportowo-rekreacyjne nad rzekami w ciągu komunikacyjnym. Połączenie to ma nie tylko skomunikować te tereny, ale także uatrakcyjnić je i stać się bodźcem do powstawania wzdłuż rzek kolejnych obiektów rekreacyjnych, także prywatnych. Co więcej, ścieżka ma stanowić fragment całego układu tras komunikacyjnych, których łączna długość wzdłuż Kamienicy i Dunajca wynosi 17 km. Docelowo ścieżka ma zostać połączone z już istniejącym systemem tras pieszych i rowerowych w mieście, w tym z trasą EuroVelo, przebiegającą wzdłuż rzeki Dunajec.

Większość obiektów sportowo-rekreacyjnych w mieście znajduje się nad Kamienicą i Dunajcem. Tereny nad tymi rzekami tworzą naturalne tzw. parki linearne i w naturalny sposób stanowią strefę sportu i rekreacji dla mieszkańców. Zaplecze sanitarne, szatnie i wypożyczalnie sprzętu będą znajdować się w budynkach MOSiR – możemy przeczytać na urzędowej stronie.

Jak informuje Urząd Miasta Nowego Sącza, koncepcja projektu zakłada budowę ścieżki w formie pętli o długości ok. 5 km, składającej się z następujących elementów:
– nowej trasy biegowo-rowerowej, dwukierunkowej o szer. 3m i dł. ok. 2,4 km wzdłuż prawobrzeżnego odcinka rzeki Kamienicy od kładki wiszącej do kładki pieszej przy Al. Piłsudskiego na wysokości marketu Auchan. Na trasie przewidziana jest mała architektura w postaci ławeczek odpoczynkowych wraz z koszami na śmieci, stojaków na rowery itp.;
– modernizacji istniejącej ścieżki biegowo-rowerowej o dł. ok. 2,3 km wzdłuż Al. Piłsudskiego od kładki wiszącej do kładki pieszej poprzez remont istniejącej nawierzchni;
– połączenie w/w tras po stronie kładki wiszącej o długości ok. 0,15 km oraz po stronie kładki pieszej o długości ok. 0,25 km poprzez dostosowanie do ruchu drogowego (sygnalizacja, przejazdy rowerowe).

 

Orientacyjną lokalizację ścieżek

 

Opr. MK
Źródło: architektura.nowysacz.pl
Fot.: pixabay.com (zdj. ilustracyjne), architektura.nowysacz.pl

Komentarze Facebook
Zobacz również

Zostaw odpowiedź