miastoNS
Portal informacyjny | Nowy Sącz

Zdalna ochrona klientów Sądeckich Wodociągów! Sprawniej i bezpieczniej

0 465

System zdalnego odczytywania wodomierzy i identyfikacji awarii wewnętrznej sieci wodociągowej, pozwalający chronić klientów przed niepotrzebnymi i dotkliwymi wydatkami, oferują swoim klientom Sądeckie Wodociągi. – Wystarczy skorzystać z naszej usługi e-BOK, zarejestrować się na naszej stronie internetowej i wyrazić zgodę na wysyłanie powiadomień od naszej spółki – informuje Tadeusz Fraczek, prezes Sądeckich Wodociągów. 

 

Czytaj również: Sądeckie Wodociągi zasilą w bieżącą wodą kolejną gminę!
Porozumienie podpisane

 

Każdy, kto się na to zdecyduje, znajdzie się w systemie, umożliwiającym powiadamianie klientów za pomocą wiadomości SMS-owych, np. o awarii sieci wewnętrznej, której skutkiem może być niekontrolowany wyciek wody.

Tylko w ubiegłym roku wysłaliśmy 268 powiadomień o podejrzeniu awarii w instalacji wewnętrznej. Informacje te okazały się bardzo pomocne dla naszych klientów – podkreśla prezes spółki.

W niektórych przepadkach pozwoliło to uniknąć zalania mieszkania lub domu, a także zapłaty wysokich rachunków za nadmierne zużycie wody wskutek awarii. Dodatkowo, zastosowane rozwiązanie pozwala także z wyprzedzeniem informować o planowanych remontach sieci i związanych z tym przerwach w dostawie wody. Korzystając z tego samego sytemu można w zakładce „Sprawy” wybrać opcję miesięcznych rozliczeń zamiast dotychczasowych kwartalnych.

Zdalną obsługę klientów umożliwia system, składający się z wodomierzy z nakładkami radiowymi i z koncentratorów, które odczytują dane z nakładek radiowych na wodomierzach i wysyłają do komputerów Sądeckich Wodociągów. Sygnalizując ponadprzeciętne zużycie wody system wysyła niezwłocznie informację do właściciela domu lub mieszkania, umożliwiając szybką interwencję
w przypadku uszkodzenia instalacji lub innego rodzaju awarii.

Spółka posiada 19 koncentratorów i jest pod tym względem najbardziej zaawansowanym przedsiębiorstwem wodociągowo-kanalizacyjnym w kraju. Dzięki takim urządzeniom zdalnie odczytywanych jest 13 tysięcy spośród 16 tysięcy wodomierzy na terenie Nowego Sącza. Pozostałe 3 tys. pracownicy Sądeckich Wodociągów odczytują w terenie (ale jest to również zdalny odczyt, bo bez konieczności wchodzenia na posesję klientów).

Z danych porównawczych Izby Gospodarczej Wodociągi Polskie wynika, że średni udział zdalnych odczytów wodomierzy w takich przedsiębiorstwach jak Sądeckie Wodociągi wynosi 51,66 proc. Sądecka spółka odczytuje zdalnie (dzięki nakładkom radiowym) prawie 100 proc. wodomierzy.

Opr. Rafał Kmak
źródło: SWNS

Komentarze Facebook
Zobacz również

Zostaw odpowiedź