miastoNS
Portal informacyjny | Nowy Sącz

Młode uczennice stworzyły projekt „Dance it – wytańcz to”. Zatańczyły już z 300 dzieciakami

0 656

Z nasz redakcją skontaktowała się Klaudia Kozak, która wspólnie z koleżankami postanowiła pokazać, że młodzież potrafi wziąć sprawy w swoje ręce i stworzyć coś kreatywnego. Dziewczyny przystąpiły do projektu „Zwolnieni z teorii” tworząc grupę „Dance it – wytańcz to”. Dziewczęta prowadząc 45-minutowe zajęcia, nie tylko promują zdrowy styl życia i uprawianie sportów, ale również na nowo integrują ze sobą uczniów szkół podstawowych. Do tej pory zostało przeprowadzonych 15 zajęć w obu mszańskich szkołach podstawowych, w których wzięło udział blisko 300 uczniów. 

 

Czytaj również: Uratowali 4100 dzieci. Duchowa Adopcja Dziecka Poczętego

Jesteśmy uczennicami Zespołu Szkół Techniczno-Informatycznych w Mszanie Dolnej i w tym roku szkolnym dołączyłyśmy do ogólnopolskiej olimpiady Zwolnieni z Teorii, która polega na przygotowaniu kampanii społecznej. Nasz zespół tworzymy we cztery: Klaudia, Angelika, Alicja i Gosia. Po pandemii okazało się, że dzieciom i młodzieży brakuje nie tylko ruchu, ale też integracji, zatem postanowiłyśmy stworzyć projekt o nazwie DANCE IT – WYTAŃCZ TO. Przygotowałyśmy zajęcia taneczne dla uczniów szkół podstawowych, w takcie których dzieci mają dużo aktywności fizycznej, ale też integrują się ze sobą – informuje nas Klaudia Kozak.

Klaudia Kozak, Angelika Buksa, Alicja Niedośpiał i Małgorzata Sobuń to uczennice Zespołu Szkół Techniczno-Informatycznych w Mszanie Dolnej. Biorą one udział w ogólnopolskiej olimpiadzie „Zwolnieni z teorii” i prowadzą kampanię społeczną. Autorki projektu „Dance it – wytańcz to” zwracają uwagę na potrzebę aktywności fizycznej oraz integracji dzieci i młodzieży po okresie izolacji spowodowanej pandemią.

 

Działania tej grupy można śledzić na bieżąco w ich mediach społecznościowych:

Facebook: https://www.facebook.com/DANCE-IT-wyta%C5%84czto–109645891684574/?ref=pages_you_manage

Instagram: https://www.instagram.com/danceit_wytanczto_/

Tik Tok: https://vm.tiktok.com/ZMLmhGPmV/

 

Zwolnieni z Teorii powstali jako odpowiedź na brak u młodych ludzi, wychodzących na rynek pracy, praktycznych kompetencji, co utrudnia im znalezienie pierwszego zatrudnienia. W badaniach pracodawcy wskazują, że brakującymi, a pożądanymi umiejętnościami są m.in. praca w zespole czy skuteczna komunikacja. Podczas udziału w programie uczestnicy mają za zadanie trenować te umiejętności, robiąc w rzeczywistości swój projekt społeczny. Jednocześnie, ucząc się dla siebie w praktyce, uczestnicy działają na rzecz innych. Adresuje to niski wskaźnik aktywności obywatelskiej polskiego społeczeństwa. Badanie unijnego Eurobarometru z 2011 wskazuje, że zaledwie 16% Polaków w wieku 15–30 lat angażuje się w wolontariat.

źródło: autorki projektu
fot. autorki projektu

 

Komentarze Facebook
Zobacz również

Zostaw odpowiedź