Nowa konstrukcja robi oszałamiające wrażenie! Prawie 90% prac za nami [Zdjęcia]
Prace związane z budową nowego mostu na Dunajcu w m. Kurów (gm. Chełmiec) idą pełną parą. Krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformował dzisiaj, że postęp prac jest już na poziomie 88,2 %. Wszystkie pylony stoją, do rozwieszenia pozostały jedynie dwie wanty. Ruch po jednej z większych konstrukcji w Polsce ma się rozpocząć już w październiku br.
Czytaj również: Jarosław Gowin prezesem Porozumienia na kolejną kadencję! Wybory z mocnym, sądeckim akcentem
Postępy robót na budowie mostu na rz. #Dunajec w m. #Kurów #DK75 są widoczne. Na dwóch pylonach podwieszone są wszystkie wanty, a na trzecim jeszcze dwie zostały do podwieszenia. Zaawansowanie prac 88,2 %. @GDDKIA @MI_GOV_PL #Małopolska #NowySącz #Brzesko #Kraków pic.twitter.com/QliYg5TRkv
— GDDKIA Kraków (@GDDKiA_Krakow) June 29, 2021
#most #Kurów na dojazdach do mostu kontynuowane są pracę przy budowie nasypu, umacniane jego skarpy, ustawiono betonowe krawężniki i wykonywano podbudowę z betonu asfaltowego. @GDDKIA @MI_GOV_PL #Małopolska #NowySącz #Brzesko #Kraków pic.twitter.com/9qzQisRqtt
— GDDKIA Kraków (@GDDKiA_Krakow) June 29, 2021
Nowy obiekt zastąpi istniejący zbyt wąski most, który został wybudowany w 1943 r. Zaprojektowano go zgodnie z parametrami technicznymi wymaganymi dla drogi klasy GP (główna przyśpieszona). Nowy most powstaje poniżej starego i dłuższy od poprzednika o 200 m. Całkowita jego długość wyniesie 602 metry, szer. 17,18 m, natomiast pylony wznosić będą się na ok. 33,5 m od poziomu terenu.
Most będzie miał po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Ze względu na jego konstrukcję i lokalizację możliwa będzie dobudowa drugiej jezdni z dodatkowym mostem, kiedy zapadanie decyzja o budowie nowej trasy do Nowego Sącza tzw. “sądeczanki”.
W ramach inwestycji na odcinku 2 km zmieniony zostanie przebieg drogi krajowej nr 75: od parkingu w Tęgoborzu do skrzyżowania w Kurowie.
Zgodnie z planami ruch po nowym moście o wartości ponad 189 mln zł powinien zostać puszczony w październiku tego roku. Pozostałe prace będą ukończone w kwietniu 2022 r. Na wykonawcę zadania zostało wybrane w przetargu polsko-węgierskie konsorcjum firm: Banimex i Hodmezovasarhelyi Utepito Korlatolt Felelossegu.
Nowy obiekt zastąpi istniejący most w Kurowie, który został wybudowany w 1943 r. i ma 407,6 m długości. Jest zbyt wąski, ponieważ jego szerokość wynosi tylko 7,5 m, co powoduje, że jezdnia ma sześć metrów szerokości. Stan techniczny starego mostu jest zły.
źródło: GDDKiA w Krakowie
fot. Eksametr