miastoNS
Portal informacyjny | Nowy Sącz

Pesa i Newag powołały konsorcjum. Zdobędą zamówienie warte setki milionów złotych?

0 1 059

Pesa i Newag złożyły oświadczenie o wspólnym udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia na dostawę dla PKP Intercity 38 siedmiowagonowych składów piętrowych typu push-pull wraz z 45 lokomotywami wielosystemowymi oraz świadczeniem usług utrzymania lokomotyw wielosystemowych, podały spółki. Powołanie konsorcjum i złożenie wspólnego wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu ogłoszonym przez przewoźnika oznacza, że zespoły obu firm w ramach dialogu technicznego rozpoczęły wspólne prace nad piętrowym pojazdem dedykowanym dla PKP Intercity.

 

Czytaj również: Impuls 2 z Newagu przekazane Kolejom Małopolskim. Wartość kontraktu to 245 mln. złotych

 

Jesteśmy przekonani, że dzięki doświadczeniom zebranym do tej pory przez nasze zespoły możemy razem zaproponować PKP IC nowoczesny pojazd piętrowy, który może być konkurencyjny nie tylko w Polsce, ale również na rynkach europejskich – powiedział prezes Pesy Krzysztof Zdziarski, cytowany w komunikacie.

„Podjęcie decyzji w sprawie utworzenia konsorcjum wynika z faktu, że złożenie indywidualnych ofert obarczone byłoby istotnym ryzykiem niewykonania zamówienia ze względu na złożoność przedmiotu zamówienia, możliwości produkcyjne w kontekście terminu jego realizacji oraz inne zobowiązania kontraktowe. Sądzimy iż zawarte konsorcjum wpłynie pozytywnie na dalszy dynamiczny rozwój kolei w Polsce” – dodał prezes Newagu Zbigniew Konieczek.

 

 

Pesa i Newag to najwięksi polscy producenci taboru, którzy od lat z sukcesami dostarczają pojazdy szynowe klientom na rynku polskim i europejskim. Obie spółki produkują nowoczesny, innowacyjny tabor w oparciu o własne rozwiązania i projekty, które powstają w ich biurach konstrukcyjnych, podkreślono.

 

 

Pesa jako jedyny polski producent zaprojektowała i dostarczyła zestawy typu push-pull, czyli piętrowe pojazdy pasażerskie składające się z wagonu sterowniczego, wagonów środkowych i lokomotywy elektrycznej. Piętrowe Pesa Sundeck są od 2016 roku eksploatowane przez Koleje Mazowieckie, zyskały bardzo dobre opinie zarówno pasażerów, jak i obsługi, osiągają również wysokie wskaźniki niezawodności. Pesa wyprodukowała ponad 600 zespołów trakcyjnych, konsekwentnie rozwija rodzinę lokomotyw, właśnie sprzedaż nowoczesnej lokomotywy dwunapędowej, wskazano w materiale.

Newag jest liderem rynku lokomotyw w Polsce, produkowane przez spółkę lokomotywy Griffin i Dragon osiągają bardzo wysokie wskaźniki niezawodności i cieszą się uznaniem przewoźników. Griffin to pierwsza polska lokomotywa wielosystemowa dostosowana zarówno do krajowego systemu zasilania prądem stałym 3kV, jak i do systemów zasilania prądem zmiennym 15kV lub 25kV obowiązujących w krajach europejskich. Do eksploatacji na rynkach europejskich przystosowana jest również 6-osiowa lokomotywa Dragon, przeznaczona do prowadzenia ciężkich składów towarowych. Spółka dostarczyła do tej pory ponad 80 lokomotyw elektrycznych i ponad 200 pasażerskich zespołów trakcyjnych.

źródło: ISBnews
fot. Newag.pl

 

Komentarze Facebook
Zobacz również

Zostaw odpowiedź