miastoNS
Portal informacyjny | Nowy Sącz

Jak zachować dobre relacje ze współpracownikami?

0 162

 

Dobre relacje między pracownikami to klucz do prawidłowego funkcjonowania zakładu pracy. Nawet jeśli zatrudnionych bardzo wiele dzieli, wrodzone nawyki i prawidłowe postawy pozwalają na wspólne, efektywne wykonywanie obowiązków. Oto kilka sposobów na zachowanie dobrych relacji ze współpracownikami.

Lojalność i uczciwość
Wielu pracodawców już na etapie zamieszczania ogłoszeń o pracę (zamieszczanych np. na portalu Pracuj.pl) zaznacza, iż poszukuje kandydatów lojalnych i uczciwych. Dotyczy to postawy nie tylko wobec kierownictwa, ale również innych współpracowników. Jej najważniejszym składnikiem jest prawdomówność oraz mediacyjne podejście do rozwiązywania konfliktów. Dzięki temu budujemy atmosferę zaufania i wzajemnego szacunku, dzięki czemu świadczone przez nas obowiązki są wykonywane efektywniej i szybciej.

Pomoc i tolerancja
Kluczem do prawidłowego funkcjonowania zespołów, jak i całego zakładu pracy jest tolerancja oraz wzajemna pomoc. Na czas pracy powinny zanikać między pracownikami wszelkie animozje, aby mogli oni świadczyć usługi z pełnym profesjonalizmem. Dzięki temu poszczególne działy i drużyny będą mogły realizować cele, których w żaden inny sposób nie wykonaliby pojedynczy pracownicy. Tolerancja powinna zaś dotyczyć respektowania różnic temperamentów oraz upodobań.

Kultura osobista i odpowiednia komunikacja
Odpowiednia komunikacja nie istnieje bez zasad savoir vivre i odwrotnie. Dlatego powinniśmy dbać o kulturę naszej wypowiedzi oraz sposób formułowania zapytań, zażaleń, skarg oraz próśb. Dobrym sposobem na zachowanie tych zasad, przy jednoczesnym niepopadaniu w skrajności, jest rozładowywanie napięć humorem. Wówczas o wiele szybciej uda nam się znaleźć wspólny język, który będzie oparty o wzajemną pomoc. Musimy jednak pamiętać, iż należy przy tym zachować wszelkie formalności. Zwłaszcza w kwestii delegowania zadań oraz ich wyznaczania.

 

Komentarze Facebook
Zobacz również

Zostaw odpowiedź