Umowa podpisana! Ruszają z budową obwodnicy, początku „Sądeczanki”
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała w poniedziałek umowę na zaprojektowanie i budowę drugiej części tzw. łącznika brzeskiego łączącego drogę krajową nr 75 z autostradą A4 w Małopolsce. Inwestycję wykona firma Eurovia za ponad 98,3 mln zł. Planowany odcinek będzie pełnił również funkcję zachodniej obwodnicy Brzeska.
Czytaj również: Za kilka dni zatwierdzą dokumentację obwodnicy Chełmca! Roboty budowlane przewidziane są w latach 2022 – 2023
Jak podkreślił minister infrastruktury Andrzej Adamczyk obecny podczas podpisania umowy, jest to ważne przedsięwzięcie, które udrożni przejazd przez Brzesko, wciąż utrudniony pomimo ukończenia pierwszej części inwestycji. Łącznik – wskazał Adamczyk – będzie także pierwszym fragmentem nowej drogi krajowej nr 75, tzw. „sądeczanki”.
Drugi etap łącznika będzie miał ok. 3 km długości. Jego trasa przebiegać będzie od ronda, które kończy pierwszy etap łącznika Brzesko (oddany do użytku w 2016 r.). Łączy on autostradę A4 z drogą krajową nr 94. Włączenie do istniejącej drogi krajowej nr 75 nastąpi w rejonie ulicy A. Mickiewicza.
Według zapowiedzi GDDKiA drugi etap obwodnicy Brzeska, podobnie jak cała przyszła trasa z Brzeska do Nowego Sącza, czyli tzw. „sądeczanka”, będzie miał parametry dwujezdniowej drogi głównej o ruchu przyspieszonym. Zakończenie budowy łącznika jest planowane w 2023 r.
Budowa trasy pozwoli na odsunięcie od miasta ruchu tranzytowego, pomiędzy autostradą A4 a Nowym Sączem i rozładowanie spiętrzeń ruchu w godzinach szczytu w Brzesku.
Minister Adamczyk przypomniał, że tzw. łącznik brzeski jest pierwszym odcinkiem planowanej nowej drogi krajowej nr 75 w kierunku Nowego Sącza.
„Przed nami kolejna część, niezmiernie ważna i wymarzona przez mieszkańców Sądecczyzny. Mam nadzieję, że zgoda samorządów i społeczności lokalnej pozwoli zrealizować tę inwestycję” – zaznaczył szef resortu infrastruktury.
Dwujezdniowa droga krajowa nr 75 Brzesko-Nowy Sącz, czyli „sądeczanka” będzie drogą klasy główna przyspieszona, z dwoma jezdniami po dwa pasy ruchu, o długości około 50 km (w zależności od wariantu przebiegu długość odcinka waha się od 43,9 do 51,5 km). Dostępność do niej będzie zrealizowana poprzez węzły i skrzyżowania z jednoczesnym wskazaniem do całkowitego wyeliminowania zjazdów.
Obecnie dla odcinka tego trwają prace dokumentacyjne znajdujące się na etapie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ).
Do dalszego procedowania wskazano trzy warianty przebiegu trasy. Jeszcze w tym roku planowane jest posiedzenie komisji, która je oceni. Następnie złożony zostanie wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Wszczęcie postępowania na projekt i budowę drogi przewidywane jest w 2023 roku, a realizacja robót w latach 2026 – 2027.
Nowa „sądeczanka” została wpisana w 2017 r. do Programu Budowy Dróg Krajowych, w którym zarezerwowano wtedy na nią 1,47 mld zł. W połowie tego roku Rada Ministrów przyjęła uchwałę zwiększającą wydatki na ten program, dzięki czemu środki na budowę drogi nr 75 Brzesko – Nowy Sącz zostały podwyższone o 1,7 mld zł, do blisko 3,2 mld zł.
źródło: PAP
fot. GDDKiA
Skończcie bredzić o jakiejś sadeczance gdy robią 3km kawałeczek drogi w Brzesku …
Jeeeeeest !!!
Budowa drogi ekspresowej autostradaA4 – Nowy Sącz rozpoczęła się !!!
Brawo Rząd PiS !!! Brawo Pani Iwono Mularczyk !!!