Sześć ofert w przetargu na drugą część tzw. łącznika brzeskiego
Sześć ofert wpłynęło w przetargu ogłoszonym przez GDDKiA na zaprojektowanie i budowę drugiej części tzw. łącznika brzeskiego łączącego drogę krajową nr 75 z autostradą A4 w Małopolsce. Najniższa zaproponowana cena wynosi ponad 98,3 mln zł. Planowany odcinek będzie pełnił również funkcję zachodniej obwodnicy Brzeska.
Czytaj również: Zespół z Sądecczyzny z hitem końcówki wakacji?!
Posłuchaj i zobacz nowy teledysk „Zatańczysz ze mną jeszcze” [Nagranie]
Jak poinformowała w piątek rzeczniczka krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) Iwona Mikrut, spośród sześciu nadesłanych ofert najtańszą przedstawiła firma Eurovia na ponad 98,3 mln. zł, a najdroższą – Budimex. Opiewa ona na blisko 153,3 mln zł. Wszyscy wykonawcy zadeklarowali skrócenie terminu zamówienia o trzy miesiące. Wszyscy też zapewniają gwarancję na pięć lat.
– Komisja przetargowa sprawdzi wszystkie oferty, zanim wyłoniony zostanie wykonawca – zaznaczyła przedstawicielka GDDKiA.
Drugi etap łącznika będzie się miał ok. 3 km długości. Jego trasa przebiegać będzie od ronda, które kończy pierwszy etap łącznika Brzesko (oddany do użytku w 2016 r.). Łączy on autostradę A4 z drogą krajową nr 94. Włączenie do istniejącej drogi krajowej nr 75 nastąpi w rejonie ulicy A. Mickiewicza.
Według zapowiedzi GDDKiA drugi etap obwodnicy Brzeska, podobnie jak przyszła trasa z Brzeska do Nowego Sącza tzw. „sądeczanka”, będzie miał parametry dwujezdniowej drogi głównej o ruchu przyspieszonym. Zakończenie budowy łącznika jest planowane w 2023 r.
Budowa trasy pozwoli na odsunięcie od miasta ruchu tranzytowego, pomiędzy autostradą A4 a Nowym Sączem i rozładowanie spiętrzeń ruchu w godzinach szczytu w Brzesku.
Opr. Rafał Kmak
źródło i fot.: PAP
Sądeczanka w budowie !!! Brawo PiS !!!